۵باشگاه تراکتورسازی، فولاد، راه‌آهن، نفت تهران و نفت مسجدسلیمان تیم‌هایی هستند که وضعیت سرمربی آینده‌شان هنوز مشخص نشده است. تونی اولویرا، اسکوکیچ، رسول خطیبی و...
 
به گزارش راسخون به نقل از آی اسپورت، در شرایطی که تعدادی از باشگاه لیگ برتری با قطعی کردن وضعیت نیمکت‌شان باب مذاکره با بازیکن‌های مدنظر را هم باز کرده‌اند، برخی از باشگاه‌های دیگر هنوز وضعیت روشنی ندارند و مربی فصل آینده خود را نیز نشناخته‌اند.
 
این موضوع شامل حال یک‌چهارم تیم‌های حاضر در لیگ بر‌تر چهاردهم می‌شود. بعد از مذاکره دیروز دایی و رحیمی، به نظر می‌رسد همه زمزمه‌هایی مربوط به خروج احتمالی دایی از این باشگاه به پایان رسیده باشند. دایی حتی برای پرسپولیس بازیکن نیز خریده است. افشارزاده نیز به هیچ وجه حاضر نیست امیر قلعه‌نویی را از دست بدهد. تیم آبی‌پوش اهوازی یعنی استقلال صنعتی هم قصد دارد کارش را با عبدالله ویسی دنبال کند، حتی اگر سهراب بختیاری‌زاده این مربی را سزاوار انتقاداتی تند بداند. زلاتکو کرانچار و صمد مرفاوی نیز در باشگاه‌های سپاهان و صبا ماندگار شده‌اند و به نظر می‌رسد این اتفاق برای مهدی تارتار و گسترش فولاد و پیکان و فرهاد کاظمی هم رخ دهد.
 
باشگاه فوتبال ذوب‌آهن نیز مربی تازه‌اش را انتخاب کرده و روزی چند بار در حمایت از او بیانیه صادر می‌کند! یحیی پس از موفقیت قابل توجه در نفت، به شکلی غیرمنتظره تیم آسیایی‌شده‌اش را برای دیگران گذاشت و خود را به فوتبال اصفهان نزدیک کرد. در میان تیم‌های تازه صعود کرده به رقابت‌های لیگ بر‌تر، علیرضا مرزبان با جذب یک کمک‌مربی گرانقیمت روی نیمکت تیم پدیده خواهد نشست و تداوم حضور فرهاد کاظمی روی نیمکت پیکان نیز قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد. انزلی‌چی‌ها هم مربی تیم‌شان را تعیین کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند پس از فصل رویایی با اسکوچیچ، به الگوهای بومی بازگردند و نصرت ایراندوست را پس از سال‌ها به نیمکت خود پیوند بزنند. در سایپا نیز مجید جلالی جایگزین انگین فیرات شده که فصل گذشته در نیم‌فصل عالی و در دور برگشت ناامیدکننده نتیجه گرفت.
 
بنابراین ۵باشگاه تراکتورسازی، فولاد، راه‌آهن، نفت تهران و نفت مسجدسلیمان تیم‌هایی هستند که وضعیت سرمربی آینده‌شان هنوز مشخص نشده است. تونی اولویرا، اسکوکیچ، رسول خطیبی و... نام‌هایی هستند که هر روز برای نیمکت تراکتور مطرح می‌شوند. بلاتکلیفی این باشگاه حتی صدای اعتراض محمد نصرتی را نیز درآورده است. تعدادی از بازیکنان تراکتور قصد جدایی از این باشگاه را دارند و در این شرایط روی هوا بعید به نظر می‌رسد عزمی برای نگه داشتن آن‌ها در تبریز وجود داشته باشد. از تراکتور بلاتکلیف‌تر، باشگاه راه‌آهن تهران است. آن‌ها از بعد از دستگیری مالک جنجالی‌شان دیگر شرایط عادی نداشته‌اند و این روز‌ها نیز ساکت‌ترین تیم فصل نقل و انتقالات به شمار می‌روند. علاوه بر وضعیت مالکیت این باشگاه، هنوز توافقات با منصور ابراهیم‌زاده برای تمدید قرارداد حاصل نشده و به نظر نمی‌رسد این باشگاه در حال حاضر توانایی پرداخت مبلغ سنگین دریافتی او در فصل گذشته را داشته باشد.
 
اوضاع تیم نفت تهران نیز چندان تعریفی ندارد. آن‌ها علی‌رغم موفقیت در فصل گذشته نتوانستند رضایت یحیی گل‌محمدی برای بقا در این تیم را جلب کنند و قرار است ظرف یک هفته آینده مربی بعدی خود را انتخاب نمایند. دیگر نفت لیگ برتری نیز چنین شرایطی را دارد. باشگاه قدیمی نفت مسجد سلیمان که پس از سال‌ها تلاش خود را به رقابت‌های لیگ بر‌تر رسانده، قرار نیست در لیگ چهاردهم به دست مکوندی سپری شود. مدیران این باشگاه مذاکرات اولیه را برای جذب مجتبی تقوی آغاز کرده‌اند اما هنوز با او به توافق نرسیده‌اند. ضمن این‌که وضعیت فولاد –مدافع عنوان قهرمانی- هم تا این لحظه نامشخص مانده و حسین فرکی اعلام کرده است تا پایان عمل جراحی پا و سپری کردن دوران نقاهتش فرصت فکر کردن به فولاد و هیچ تیم دیگری را ندارد.
/2759/