مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : امسال 15 وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسیده است.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی اظهار داشت: امسال 15 وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسیده که مهمترین آن در شهر لنجان برای ساخت خانه سالمندان به ارزش 70 میلیارد ریال بوده است.
 
وی تصریح کرد: در سال گذشته یکصد مورد وقف به ارزش 300 میلیارد ریال در این استان به ثبت رسیده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به موقوفات واقفان با نگاه به نیازهای جامعه ادامه داد: در زمانی نیاز جامعه ساخت کاروانسرا، حمام، آب‌انبار و مراکز بهداشتی بود و اکنون نیاز جامعه در مسیر انرژی هسته‌ای، خرید کتب علوم دینی، کمک به نخبگان و زوج‌های جوان و خیرات و مبرات مشاهده می‌شود و با این نیت گام در مسیر می‌گذارند.
 
صادقی در مورد جایگاه وقف استان اصفهان در کشور عنوان کرد: در سال‌های گذشته استان‌های شیراز و خراسان رضوی در این عرصه پیشتاز بودند و اصفهان در رتبه سوم قرار داشت که در سال‌های اخیر شاهد رشد موقوفات و جایگاه استان اصفهان در حوزه وقف هستیم.
 
وی درمورد رتبه کاشان در استان اصفهان افزود: شهرستان کاشان بعد از شهر اصفهان رتبه دوم را در استان از نظر وقف به خود اختصاص داده است.
 
صادقی با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان داشت: در سال جاری تحول اقتصادی در باب موقوفات و تحویل فرهنگی در بقاع متبرکه و سطح جامعه و اماکن مذهبی مدنظر این اداره است.
 
این مسئول با تأکید بر وظیفه همه سازمان‌ها در تحقق شعار عزم ملی و مدیریت جهادی، متذکر شد: از عالی‌ترین مسئولان اوقاف و امور خیریه تا خادمین اماکن متبرکه و هیئت امنای مساجد موظف هستند تا با مدیریت جهادی در راستای منویات رهبری در ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تلاش داشته باشند.
/2759/