مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت : وقف بهترین درمان برای برخی از بیماری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی موجود در جامعه است.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده  در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری که در سالن همایش‌های اداره کل بهزیستی استان مازندران برگزار شد، نهادینه کردن فرهنگ صحیح وقف در جامعه را نیازمند همراهی همه بخش‌های مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور به منظور ترویج این سنت دینی بهره‌گیری کنیم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه رستگاری جامعه اسلامی مدیون تلاش‌های عالمان دینی است، خاطرنشان کرد: علما در تاریخ با از خودگذشتگی و تلاش‌های گسترده زمینه گسترش اسلام ناب و حقیقی را فراهم کردند.
 
علیزاده با بیان این که مازندران از نظر تعداد بقاع متبرکه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: تبدیل این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله وقف اشاره کرد و بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر مبلغان دینی به منظور ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد.
 
مدیرکل اوقاف مازندران تصریح کرد: هر چقدر به گسترش فرهنگ وقف و احیای وقف کمک کنیم قطعاً کمک به دین و کمک به اهل بیت (ع) است.
 
علیزاده با اشاره به اینکه وقف در اسلام و مبانی دینی ما از جایگاه بالایی برخوردار است، افزود: وقف مشارکتی یکی از رویکردهای جدید سازمان اوقاف است که افراد به صورت دسته جمعی و صنفی می‌توانند اموال خود را وقف کنند.
 
وی اظهار داشت: وقف بهترین درمان برای برخی از بیماری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی موجود در جامعه است.
 
مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به اینکه یک سوی فعالیت اوقاف فرهنگی است، افزود: سازمان اوقاف منویات مقام معظم رهبری را در حیطه کاری خود به مرحله اجرا در می‌آورد.
/2759/