نقوی حسینی گفت : باید کنگره بزرگ اسلامی قرآنی روشهای زندگی اسلامی مبتنی بر فرهنگ قرآنی را به صورت عملیاتی در بیاوریم.
 
به گزارش راسخون، سید حسین نقی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه قرآن محور وحدت مسلمانان جهان است، خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دلها و قلب های مسلمین را بیش از گذشته به هم نزدیک می‌کند.
 
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال 93 تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ، بیان داشت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند به تبلور فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه ما کمک شایان کند. و باعث توجه بیشتر به سطح زندگی اسلامی شود.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تجمع دینی اسلامی قاریان و حافظان قرآن کریم با تشکیل کمیته‌های تخصصی در زمینه فرهنگ قرآن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی باعث می‌شود فضائی فراهم شود تا قرآن پژوهان به برنامه‌ریزی و طراحی در خصوص پیاده شدن سبک زندگی قرآنی در زندگی مسلمانان بپردازند.
 
وی با تأکید بر اینکه امید است با گردهمایی قاریان و حافظان سبک زندگی مشترک قرآنی برای جهان اسلام ایجاد شود افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز سبک زندگی توأم با فساد غرب در دنیا ترویج می‌شود بنابر این مسلمانان باید در مقابل این اقدام غرب سبک زندگی متعالی اسلام ناب محمدی را ترویج کنند چرا که این سبک تعالی انسان را در دنیا و آخرت در پی دارد.
 
عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد کنگره بزرگ اسلامی قرآنی باید به کارگاه عملیاتی سبک زندگی مسلمانان تبدیل شود.
/2759/