رئیس فدراسیون فوتبال گفت : از کی‌روش خواستیم توقعات خود را کمتر کند و با توان مالی ما بسازد.
 
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، علی کفاشیان درباره ارزیابی‌اش از آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران گفت: امروز اردوی اتریش‌ تمام می‌شود و بازیکنان بعد از 2 روز استراحت در تهران و برگزاری مراسم بدرقه تیم ملی با حضور رئیس جمهور و علاقه‌مندان، به برزیل سفر می‌کنند تا اردوی 10 روزه‌ای را در این کشور برگزار کند.  طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده بازیکنان آماده هستند و انگیزه بالایی دارند تا خودشان را در جام جهانی نشان دهند. کادرفنی هم از شرایط تیم ملی ارزیابی خوبی دارد.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اعزام خبرنگاران به جام جهانی 2014 برزیل خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص را به کمیته رسانه‌های فدراسیون سپردیم و این کمیته اعلام کرد که 32 نفر می‌توانند به جام جهانی اعزام شوند. هزینه این کار به 3 قسمت تقسیم شده، یک قسمت را وزارت ارشاد، یک قسمت را فدراسیون فوتبال و یک قسمت را خود خبرنگاران و یا اسپانسرهایشان پرداخت می‌کنند. ما آمادگی این را داریم سهم خودمان را به صورت کامل پرداخت کنیم اما وزارت ارشاد اعلام کرد که حاضر است هزینه سفر 10 خبرنگار را تامین کند.
 
کفاشیان ادامه داد: فردا قرار است در جلسه‌ای در خصوص تعداد خبرنگاران در جام جهانی 2014 تصمیم‌گیری کنیم هرچند من معتقدم حضور 32 خبرنگار و عکاس در جام جهانی کم است.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران می‌ماند یا خیر، تاکید کرد: از ابتدا و در این 3.5 سال همکاری با کی‌روش تفاهم و همکاری داشتیم و از کی‌روش خواستیم توقعات خود را کمتر کند و با توان مالی ما بسازد. حدودا از 4 ماه پیش بود که چندین بار با کارلوس کی‌روش برای تمدید قراردادش صحبت کردیم که آخرین آن زمانی بود که برای قرعه‌کشی مسابقات جام ملت‌های آسیا به استرالیا سفر کرده بودیم. در آنجا جلسه‌ یک ساعت و نیمه‌ای را برگزار کردیم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال ایران ادامه داد: من مثل بعضی از باشگاه‌ها نیستم که قرارداد میلیاردی ببندم اما پولی ندهم به خاطر همین به کی‌روش گفتم اگر بخواهیم با پیشنهاد شما قرارداد را تمدید کنیم کارمان سخت می‌شود چون باید بودجه این مسئله تامین شود. واقعیت این است که هزینه‌های تیم ملی تا به امروز بسیار سنگین بوده و اگر دولت به کمک ما نمی‌آمد نمی‌توانستیم اردوهای خارجی‌مان را پیش از جام جهانی برگزار کنیم.
 
کفاشیان تصریح کرد: کی‌روش به ما اعلام کرد که 3-4 سال دیگر بیشتر مربیگری نخواهد کرد و دوست دارد که این مدت را هم در ایران کار کند. ما هم علاقه‌مند به این مسئله هستیم چون او تیم ملی را خوب می‌شناسد و هر کسی هم که بخواهد سرمربی تیم ملی شود باید یک سال زمان برای شناختن تیم بگذارد. قرار است هفته دیگر جلسه‌ای برگزار کنیم تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود. واقعیت این است که نفر اول ما کی‌روش است و فقط باید سطح توقعات را پایین بیاورد و از مربیان ایرانی هم استفاده کند. اگر قرار باشد با این شرایط قرارداد کی‌روش را تمدید کنیم دولت باید به کمک ما بیاید چون به غیر از کی‌روش چند سرمربی خارجی دیگر در تیم‌های دیگرمان در فدراسیون فوتبال داریم.
 
وی در واکنش به این مسئله که مجید صالح قبول نکرده تمرین تیم ملی را از روی سکوها نگاه کند، گفت: من هم این موضوع را شنیدم که صالح قبول نکرده از روی سکوهای ورزشگاه تمرین تیم ملی را تماشا کند.
 
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به حضور محمد جواد ظریف در اردوی تیم ملی کشورمان در اتریش اظهار داشت: حضور آقای ظریف در اردوی تیم ملی در روحیه بازیکنان و کارلوس کی‌روش اثر مثبتی گذاشت و من خودم هیچ وقت چنین حمایتی ندیده بودم. در این مدت شخص رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و آقای نوبخت حمایت‌های ویژه‌ای را از تیم ملی فوتبال ایران انجام دادند.
 
کفاشیان که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، در خصوص فروش پیراهن حمید استیلی به نفع کودکان سرطانی گفت: از این حرکت بسیار خوشحال هستم. ما هم از بازیکنان تیم ملی پیراهن‌های امضا شده‌ای گرفتیم تا در کارهای خیر شرکت کنیم. ضمن اینکه هنرمندهای کشورمان فرش‌های زیادی بافته‌اند که فیفا پس از اطلاع از این قضیه به ما گفت که این فرش‌ها به برزیل نیاوریم تا همه این فرش‌ها در موزه‌ای در زوریخ سوئیس نمایش داده شود تا همه هنر ایرانی را ببینند. ضمن اینکه قصد داریم پس از مسابقات جام جهانی برخی از این فرش‌ها را به مزایده بگذاریم و پول آنها را در کار خیر خرج کنیم.
 
وی درباره جلساتی که با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار کرد، گفت: چندین جلسه با آقایان جهانگیری، نهاوندیان و نوبخت داشتیم و نگاه آنها به تیم ملی بسیار حمایتی بود. حتی با وجود در پیش بودن بازی‌های آسیایی اینچئوان این افراد تاکید داشتند فعلا باید به جام جهانی فوتبال توجه شود. امیدوارم تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی قدر این حمایت‌های ویژه را بدانند.
 
کفاشیان در مورد اینکه آیا قرار است با وساطت مهدی مهدوی‌کیا شرکت پوما قراردادی را با فدراسیون ببندد گفت: نه پوما، نه آدیداس و نه نایکی هیچ پیشنهادی برای همکاری با فدراسیون فوتبال ندانده‌اند اما اگر بخواهند این کار را انجام بدهند در خدمت‌شان هستیم.
 
وی در خصوص جلسه‌ای که با حسن روحانی برگزار خواهد کرد تاکید کرد: قرار است دوشنبه‌ شب و در مراسم بدرقه تیم ملی که در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود با آقای روحانی جلسه‌ای را در خصوص تیم ملی برگزار کنیم.
 
کفاشیان ضمن اشاره به این مسئله که از دو داور ایرانی حاضر در جام جهانی برزیل، علیرضا فغانی و حسن کامرانی‌فر تجلیل کرده است، گفت: فکر می‌کنم این 2 داور ما در غربت بودند. ما احساس می‌کردیم فغانی و کامرانی‌فر در مراسم بدرقه تیم ملی حضور خواهند داشت اما فردا (شنبه) باید به برزیل سفر کنند و تا پایان مرحله گروهی مسابقات در این کشور خواهند بود. ما هم پس از تجلیل از آنها به این دو داور جایزه نقدی دادیم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات فریدون اصفهانیان مبنی بر اینکه باید از 160 میلیارد تومان قرارداد سازمان لیگ با اسپانسر این مسابقات به داوران هم پولی برسد، خاطرنشان کرد: 5 درصد از قرارداد با اسپانسر که در سال اول 60 میلیارد و در سال دوم 160 میلیارد تومان است به سازمان لیگ می‌رسد و قطعا از این درصد مقداری به داوران اختصاص خواهد یافت.
 
وی در خصوص وجود مربیان مشهوری در لیگ سال آینده فوتبال ایران گفت: کمیته اخلاق در این خصوص تصمیم می‌گیرد.
 
کفاشیان در پایان اظهار امیدواری کرد که تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل عملکرد خوبی داشته باشد.
/2759/