رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت : در فوتبال دنیا هیچ چیزی محرمانه نیست و در فوتبال ما هم باید همین‌گونه باشد.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، مهدی تاج بعد از مراسم سند راهبردی فوتبال در جمع خبرنگاران در خصوص این مراسم گفت: ما باید نشان دهیم که فوتبال‌مان به کجا می‌خواهد برود و باید بدانیم که سند راهبردی فوتبال ما را به بهترین جا خواهد برد. در همین برنامه چهار ساله ما باید لیگی حرفه‌ای و مقتدر داشته باشیم که بعد از چهار سال باشگاه‌هایمان ساختار حرفه‌ای با درآمد از خودشان داشته باشند نه باشگاه‌های دولتی و حقوق فوتبال باید از خود فوتبال تامین شود.
 
وی ادامه داد: البته بعضی از دوستان به مسائل فرهنگی در این سند هم اشاره کردند اما من باید بگویم که لیگ ما حرفه‌ای است و اعیاد، جشن‌ها و مراسم وفات را در آن اعمال می‌کنیم و یاد شهدا را گرامی می‌داریم و همین کارهای فرهنگی به لیگ ما جنبه فرهنگی داده اما حرف درستی است که باید در این سند ثبت شود البته من می‌گویم که سازمان لیگ از سند راهبردی هم جلوتر است. باید بگویم که سند راهبردی قانون اساسی فوتبال ماست.
 
تاج در مورد لیست تیم ملی فوتبال و بازیکنان خط خورده در آستانه جام جهانی اظهار داشت: من خودم اعتقاد دارم که در حال حاضر مجال انتقاد نیست. سازمان لیگ پیش از این حرفش را مقتدر زده اما فعلا باید از افکار و تصمیمات کی‌روش دفاع کرد و ما هم به آن احترام می‌گذاریم. من به تیم ملی امیدوارم همانطور که در مرحله مقدماتی وقتی کسی به تیم‌ملی امید نداشت من امیدوار بودم و هنوز هم هستم و فکر می‌کنم که در جام جهانی خوش خواهیم درخشید چراکه مردم ما انتظار دارند 3 بازی خوب در جام جهانی از تیم ‌ملی ببینند.
 
رئیس سازمان لیگ فوتبال کشورمان در مورد شفاف‌سازی مبالغ قرارداد باشگاه‌ها با بازیکنان هم خاطرنشان کرد: قوانین AFC این موضوع را مشخص کرده و قراردادها باید حداقل قابلیت افشا داشته باشند. در فوتبال دنیا چیزی محرمانه نیست و فقط تمرین پیش از مسابقه محرمانه است البته به نظر من افشاگری لغت مناسبی نیست و خود باشگاه‌ها باید قراردادها را اعلام کنند.
 
وی ادامه داد: باشگاه‌ها هم باید اعلام کنند که بودجه‌شان چقدر است و از کجا تامین می‌شود. سال گذشته اگر ما در سازمان لیگ به چند باشگاه کمک مالی نمی‌کردیم 4، 5 تیم در هفته‌های آخر حاضر نمی‌شدند البته امسال خوشبختانه 80 درصد باشگاه‌ها بودجه‌شان زیر 15 میلیارد تومان است و فقط سه باشگاه بالاتر از این مبلغ بوده که ما با آنها توصیه کردیم این مبلغ را کاهش دهد.
 
تاج افزود: با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم جلسه داشتیم و خوشحالم که آنها از این موضوع استقبال کردند و به آن عمل می‌کنند. سپاهان هم به همین‌گونه است چراکه سال گذشته این سه تیم مرکز هزینه‌ها بودند.
 
وی درباره اینکه گفته می‌شود مبالغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس با سازمان لیگ متفاوت است، اظهار داشت: در میان قرارداد بعضی از بازیکنان پرسپولیس این اختلاف با سازمان لیگ وجود داشت که در مورد استقلال هم همینگونه بود اما آنها کمتر از پرسپولیسی‌ها بودند و الان رحیمی کار می‌کند و زحمت می‌کشد تا این مسائل برطرف شود و ما اعلام کردیم که دیگر قرارداد چندگانه نداریم چراکه سازمان بازرسی کل کشور به صورت ویژه به این موضوع رسیدگی می‌کند و همین حالا در پنج باشگاه مستقر است و به مسائل مالی آن ورود کرده است.
 
تاج در مورد اینکه آیا به برزیل می‌رود یا نه گفت: چون سفرهای طولانی بیش از چهار ساعت نمی‌توانم انجام بدهم، قادر نیستم به برزیل بروم و از تلویزیون بازی‌ها را خواهم دید اما از سازمان لیگ افرادی به برزیل خواهند رفت.
 
رئیس سازمان لیگ در پایان گفت: اگر امسال باشگاه‌ها گرفتار مشکلات مالی و شکایت شوند در ابتدا توسط کمیته انضباطی به آنها اعلام خواهد شد و سپس کسر امتیاز مدنظر خواهد بود و اگر هم این موضوع برطرف نشد آن تیم از لیگ خارج می‌شود و همه این مسائل بر عهده کمیته انضباطی است.
/2759/