بازیگر سریال حضرت یوسف(علیه السلام) گفت : سینماگران و سازندگان سریال های قرآنی کشور باید این فیلم ها را طوری بسازند که بیننده را برای مراجعه به قرآن کریم تشویق و ترغیب کند.
 
به گزارش راسخون، این بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با ستاد خبری سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به ایفای نقشش در سریال حضرت یوسف(علیه السلام) گفت:من تلاش ‌کردم همه زوایای پنهان زندگی حضرت یعقوب‌(علیه السلام)‌ را به تصویر بکشم، برای این کار هم همه کمکم کردند. همه چیز دست به دست هم داد تا چیزی کم و کسر نگذارم. به نظر من این شخصیت مال خداست، یعنی این‌که نقش حضرت یعقوب(علیه السلام) را خدا نوشته و من فقط بازی کردم. همیشه هم خودش کمکم کرده است.
 
پاک نیت ادامه داد:داستان حضرت یوسف(علیه السلام) در قرآن کریم فقط 10صفحه است، ولی ما از این 10 صفحه یک سریال 45 قسمتی تولید کردیم که امیدوارم مورد رضایت مخاطبان واقع شده باشد.
 
این بازیگر سینما با اشاره به تعریف سینمای قرآنی گفت: درباره تعریف سینمای قرآنی نظرات بسیاری ارائه شده اما به نظر بنده، فیلمی که از مفاهیم قرآنی به شکلی مستتر یا آشکار بهره می‌برد می‌تواند فیلم قرآنی باشد.
 
بازیگر سریال پس از باران افزود: ما نباید سعی کنیم یک چارچوب خاص و محدود برای آثار دینی و قرآنی در نظر بگیریم، چرا که چارچوب‌بندی برای چنین مفاهیمی سبب می‌شود محدوده‌ جغرافیایی خاصی برای اینگونه تولیدات در نظر بگیریم در صورتی‌که چنین فیلم‌هایی ظرفیت بالایی برای ارائه به دیگر کشورهای جهان دارند.
 
وی با بیان اینکه سینماگران نقش موثری در ارتباط بین مخاطب و قرآن کریم ایفا می کنند، خاطر نشان کرد:از سینماگران و سازندگان سریال های قرآنی کشور می خواهم که فیلم ها را طوری بسازند که بیننده را به مراجعه به قرآن کریم از خواندن آیات شریفه گرفته تا مطالعه تفاسیر نورانی قرآن و کتب داستانی درباره موضوع، تشویق و ترغیب کند.
 
پاک نیت در پایان خاطر نشان کرد:برای ترویج سبک زندگی قرآنی باید فیلم ها و سریال هایی که در جامعه تاثیرگذار باشد، ساخته و در این راستا در مرحله اول بازیگران و هنرمندانی را باید انتخاب کردکه در نقش خود صادق باشند. یعنی اطلاعات وآگاهی درباره آن کسب کنند و غرق در نقش خود شوند، چرا که این گونه مخاطب بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد و می تواند با فیلم و بازیگر ارتباط بیشتری برقرار کند.
/2759/