رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : یکی از نشانه‌های حرکت جهان اسلام به سمت قرآن برخلاف خواسته دشمنان به ویژه امریکا و اسرائیل برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تبریک اعیاد شعبانیه خاطر نشان کرد: این دوره از مسابقات مقارن با مبعث رسول مکرم اسلام (ص) آغاز و مصادف با ولادت فرزندان بزرگوار آن حضرت به پایان رسید و افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید. 
 
وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با حضور 110 قاری و حافظ از 71 کشور جهان برگزار شد گفت: سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار خوب و با رقابت‌های جدی، با رعایت قوانین و مقررات و با استقبال مردم و باشکوه خاصی برگزار شد که 10 داور خارجی، 5 داور داخلی به همراه 3 ناظر این مسابقات را مدیریت کردند. 
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به مدت یک هفته میزبان نمایندگان 71 کشور از نقاط مختلف جهان بود که برخلاف میل دشمنان اسلام و قرآن به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی ، جهان اسلام به سمت قرآن و معارف دینی حرکت می‌کند که یکی از نشانه‌های آن برگزاری چنین اجتماعات محافل و مسابقات قرآنی است. 
 
حجت‌الاسلام محمدی ابراز امیدواری کرد برگزاری این گونه محافل و مسابقات مقدمه‌ای برای رسیدن به حقیقت معارف قرآن و تدبر در آن و عمل به آیات الهی باشد. 
 
وی همچنین با گرامی داشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: امام بزرگوار و مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به برنامه‌های قرآنی داشتند و این برنامه به برکت لطف و عنایت مقام معظم رهبری و سایه جانفشانی شهدا شکل گرفته و امروز میزبان نمایندگان قرآنی از قاره‌های مختلف جهان است. 
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری هشتمین همایش تجلیل از پژوهشگران و محققین قرآنی، همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی و خیمه‌های معرفت و کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات بود.
/2759/