رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بخش اعظمی از بیداری اسلامی ناشی از قرآن و انقلاب ایران است گفت : مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران جایگاه بین‌المللی خود را یافته است.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد تأثیرات فرهنگی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گفت : یکی از مهم‌ترین حرکت‌های انقلاب اسلامی ایران در ایجاد ارتباطات معنوی و محتوایی با جهان، مسابقات قرآن است.
 
گسترش فرهنگ قرآنی اولین دستاورد مسابقات بین‌المللی قرآن است
 
وی با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات چندین اثر مثبت دارد، افزود: اولین دستاورد برگزاری این مسابقات در جهت گسترش فرهنگ قرآن در معنای وسیع کلمه است یعنی شامل، حفظ، تلاوت، تجوید و تدبر در قرآن کریم خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام سالک تصریح کرد: کشورهای عربی و خصوصاً عربستان سعودی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را متهم به اسرائیلی بودن می‌کردند و دلیل آنها هم اینگونه اعلام می‌کردند که ایرانی‌ها نمی‌توانند قرآن بخوانند، امروز عربستان سعودی تحت‌الشعاع مسابقات قرآن ایران است، بنابر این این مسابقات جایگاه خود را در سطح بین‌المللی و در بین حکومت‌ها پیدا کرده است.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به جایگاهی رسیده است که افتخار بسیاری از کشورها حضور در این مسابقات است.
 
بخش اعظمی از بیداری اسلامی ناشی از قرآن و انقلاب ایران است
 
وی بخش اعظمی از رشد و گسترش بیداری اسلامی را ناشی از مسائل قرآنی و ارزشی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: به دلیل این که انقلاب اسلامی مبتی بر قرآن و عترت است، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران فرهنگ قرآنی را افزایش داده است و این برای ما بسیار ارزشمند است.
 
حجت‌الاسلام سالک، افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در حقیقت یک نوع ارتباط مستقیم و خاص را با توده مردم در کشورهای اسلامی ایجاد کرده است که به این امر باید توجه ویژه‌ای شود.
 
نفوذ فعالیت‌های قرآنی ایران در قلب توده مردم کشورهای اسلامی
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهایی همچون عربستان سعودی، مصر و ... که با جمهوری اسلامی مشکل دارند مانع حضور قراء و حفاظ خود در کشور ما هستند که همین امر خود بیانگر این موضوع است که آنها از نفوذ قرآن و ایران در قلب توده مردمانشان واهمه دارند.
 
وی اظهار کرد: با اینکه همه این تلاش‌ها برای توقف برکات این مسابقات توسط کشورهای دیگر صورت می‌گیرد، اما به نظر من این مسابقات آثار خود را در سطح جهان گذاشته و از این پس نیز خواهد گذاشت.
 
یادآوری می‌شود، سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طی روزهای پنجم تا دوازدهم خردادماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
/2759/