دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت : مطابق عرف دبیر کل کمیته ملی المپیک سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی است.
 
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، شاهرخ شهنازی در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری در خصوص اختلاف نظر سازمان بازرسی کل کشور و مجلس برای حضور نمایندگان مجلس در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: به نظرم وزارت ورزش و جوانان در جایگاهی قرار ندارد که بخواهد در این مورد قضاوت کند. باید این موضوع را در نظر گرفت که فدراسیون‌ بلاتکلیف است و نباید این بحث باشد. وزارت ورزش وظیفه برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها را برعهده دارد و در مورد قانون‌گذاری هیچ نقشی نداشته و فقط باید قانون را اجرا کند.
 
وی با اشاره به اینکه تا این لحظه اعزام 18 رشته به بازی‌های آسیایی اینچئون قطعی شده و در بحث اعزام سایر رشته‌ها هم در دست بررسی است، گفت: رشته‌هایی که مدال نمی‌گیرند اما در حال پیشرفت هستند باید مورد توجه قرار بگیرند. ما به دنبال فراهم کردن شرایط حضور آنها در بازی‌های آسیایی هستیم چرا که نباید ارتباط آنها با بازی‌های آسیایی قطع شود.
 
شهنازی ادامه داد: مطابق اعلام شورای المپیک آسیا تا یک ماه و نیم دیگر باید لیست اولیه کاروان کشور را به مسئولان برگزاری اعلام و در فاصله یک ماه مانده به آغاز بازی‌های آسیایی ترکیب کاروان را نهایی کنیم. 
 
دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص اظهارات نوبخت معاون رئیس جمهور در خصوص در نظر گرفته شدن 60 میلیارد تومان برای بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی گفت:‌ از این کمک خبر ندارم و فقط می‌دانم قرار است تا پایان خرداد بخشی از بودجه را به کمیته ملی المپیک تخصیص دهند.
 
وی در مورد مشخص شدن سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: طبق عرف دبیر کل کمیته ملی المپیک سرپرست کاروان خواهد بود و من این مسئولیت را برعهده خواهم داشت.
 
برای دیدن همه اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید.
/2759/