سپ بلاتر رییس فیفا سه شنبه شب کنگره سالانه نهاد حاکم بر فوتبال جهان را بدون هرگونه اشاره به بحرانهای مختلفی که این نهاد را فراگرفته است با یک خوشامدگویی کوتاه به نمایندگان 209 کشور جهان افتتاح کرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت : این سوییسی 78 ساله به اتهامات و تحقیقات مربوط به سپردن میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 به روسیه و قطر و یا به تصمیم خود برای انتخاب شدن به عنوان رئیس فیفا برای پنجمین دوره ، هیچ اشاره ای نکرد.
 
بلاتر از نمایندگان خواست که در نشست کوتاه افتتاحیه که با موسیقی برزیلی و اهدای سلسله جایزه هایی به شخصیت های مختلف همراه بود از این نشست لذت ببرند.
 
در گذشته اظهارات بلاتر در نشست جشن گونه کنگره اشاراتی به مسائل جاری فیفا را در بر می گرفت ولی این بار وی در نشست سه شنبه اشاره ای به آنها نکرد.
 
اما بلاتر روز چهارشنبه که کار کنگره به طور جدی شروع می شود، رویکرد کاملا متفاوتی خواهد داشت و وی نطق سالانه اش را خطاب به نمایندگان ایراد خواهد کرد.
 
ˈ مایکل گارسیا ˈ دادستان نیویورک نیز که در حال تحقیق در مورد ادعاهای فساد مربوط به واگذاری میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 به روسیه و قطر است در این نشست سخنرانی خواهد کرد.
 
بلاتر گفت : فیفا از اینکه میزبانی جام جهانی را در برزیل برای نخستین بار از سال 1950 به عهده دارد راضی و خرسند است .
 
با وجود آن که یوفا نهاد حاکم بر فوتبال اروپا پیشتر از بلاتر خواسته بود از نامزدی برای ریاست فیفا در سال آینده برای یک دوره دیگر منصرف شود، وی خطاب به نمایندگان گفت :ˈ ما در حالت جشن بسر می بریم . ˈ
 
وی گفت : انتظار می رود طی ماه آینده بیش از چهار صد میلیون هوادار فوتبال از طریق تلویزیون هر 64 بازی جام جهانی را تماشا کنند و همه به یک ˈ جام جهانی بزرگ فکر می کنند که روحیه بازی جوانمردانه در آن وجود داشته باشد.
 
برای دیدن همه اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید.
/2759/