معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای کردستان گفت : وقف یک مدل اقتصادی اسلامی است و کار در این حوزه، پایگاه اسلامی فرهنگی ما را مستحکم‌تر می‌کند.
           
به گزارش راسخون به نقل از فارس، سلمان روحی چهارشنبه شب در جلسه شورای معاونین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان به برخی اقدامات در سال گذشته و امسال اشاره کرد.
 
وی اظهار داشت: تشکیل 227 شورا در بخش اصناف، 25 شورا در هیئت‌های مذهبی، 6 شورا در سمن‌ها، 308 مورد تذکر لسانی، 8 مورد حضور در جلسات شورای معاونین، حضور در یک گردهمایی کشوری و برگزاری 11 همایش در شهرستان‌ها از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
 
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای استان کردستان، 22 مورد حضور در نمایشگاه‌های کالای بهاره و پائیزه با دایر کردن غرفه‌های اقامه نماز و اذان، آموزش احکام برای 4 هزار و 240 نفر از اصناف و 6 مورد تشکیل جلسه با رسانه‌ها را از دیگر اقدامات این معاونت عنوان کرد.
 
روحی انتخاب رؤسای ادارات اوقاف در شهرستان‌ها به عنوان معاون تشکل‌های ستاد در هر شهرستان و تشکیل جلسه با هیئت امنا و ائمه جماعات شهرستان‌ها با موضوع ترویج امر به معروف را از فعالیت‌های مهم معاونت تشکل‌های مردمی دانست.
وی تصریح کرد: شهرستان‌ها را ملزم کردیم تا پایان سال 93 به اندازه‌ای در راستای احیای این فریضه تبلیغات داشته باشند که حداقل یک وقف جدید در حوزه امر به معروف انجام شود.
 
معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای استان کردستان بر لزوم فرهنگ‌سازی برای خارج کردن انحصار وقف برای مساجد تأکید کرد و افزود: وقف یک مدل اقتصادی اسلامی است و کار در این حوزه، پایگاه اسلامی فرهنگی ما را مستحکم‌تر می‌کند.
 
وی از پرداخت هزینه‌های برگزاری برنامه در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: برگزاری برنامه در امامزاده‌ها به عنوان قطب فرهنگی، بهترین معروف است و از منکرات جلوگیری خواهد کرد.
 
وی در پایان خواستار توجه بیش از پیش به نقش سمن‌ها و احزاب به منظور ترویج و تبلیغ فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان شد.
 
در ادامه این جلسه مدیر برنامه‌ریزی ستاد احیای استان کردستان، اظهار داشت: هدف ما استفاده از ظرفیت شهرها در راستای تبلیغ فرایض است که از آن جمله می‌توان به نصب بنرها در فضاهای تبلیغاتی محیطی با مضمون امر به معروف اشاره کرد.
 
کامیاب شادمان افزود: وجود 2 هزار و 300 نیرو در بدنه شهرداری سنندج به عنوان یک قابلیت بزرگ در زمینه توسعه و ترویج فریضه امر به معروف به شمار می‌رود و در این راستا پیشنهاد اختصاص بودجه‌ای برای این امر را به شورای شهر ارائه داده‌ایم.
/2759/