مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه قرآن در جامعه اسلامی ما مظلوم و مهجور واقع شده، گفت : در استان موقوفات فراوانی برای روضه خوانی امام حسین (علیه السلام) موجود است ولی عملکرد وقف در...
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در همایش تجلیل از برگزیدگان طرح ملی حفظ قرآن کریم استان اصفهان ااظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده اگر آیات این کتاب را بر کوهی نازل می کردیم، آن کوه از خود خشوع نشان می داد و از خوف خدا شکافته می شد.
 
وی با اشاره به اینکه هر مسلمانی باید در زندگی خود به قرآن تمسک جوید، افزود: تمسک به قرآن دارای ابعاد مختلفی است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: پیامبر (ص) در روایتی فرموده اند که قرآن را پیشوا و فرمانده خود قرار دهید و نسبت به آموختن یا آموزش دادن قرآن اهتمام ورزید.
 
وی بیان داشت: قرائت قرآن، استماع قرآن و تدبر در آیات قرآن از دیگر ابعاد تمسک به قرآن کریم است.
 
عمل کردن به قرآن، مهم ترین بُعد تمسک به قرآن کریم است
 
صادقی گفت: تبعیت و عمل کردن به قرآن مهم ترین بُعد تمسک به قرآن کریم است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: انسانی که با قرآن مأنوس است، در زمان مرگ از عذاب قبر واهمه ای ندارد و در برزخ و روز قیامت هم سربلند است.
وی ابراز داشت: قرآن در جامعه اسلامی ما مظلوم و مهجور واقع شده و به همین دلیل باید برای خارج کردن قرآن از مهجوریت، قدم های بیشتری در جامعه برداشته شود.
 
صادقی گفت: در استان اصفهان موقوفات فراوانی برای روضه خوانی امام حسین (ع) موجود است ولی عملکرد وقف در امور قرآنی بسیار ضعیف است و مردم اصفهان توجه چندانی به وقف در امور قرآنی نداشته اند.
 
با اشاره به اینکه قرآن در جامعه اسلامی ما مظلوم و مهجور واقع شده است باید برای قرآن قدم های بیشتری در جامعه برداشته شود.
 
مردم نسبت به وقف های قرآنی توجه وی‍ژه ای داشته باشند
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از مردم خواست نسبت به وقف های قرآنی توجه وی‍ژه ای داشته باشند تا از منفعت موقوفات، فعالیت های قرآنی گسترش یابد.
وی یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متولی برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی قرآن است.
 
صادقی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به افزایش جمعیت حافظان قرآن تا ۱۰ میلیون نفر تأکید فراوانی دارند، یادآور شد: در همین راستا در سال ۹۱ طرح ملی تربیت حافظ قرآن کریم کلید خورد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه در سال های ۹۱ و ۹۲ تعداد ۳۵ هزار نفر در سطح استان اصفهان در این طرح شرکت کردند که بیش از ۱۰۵ درصد سهمیه مربوطه محقق شده است.
 
صادقی تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات و با مشارکت و همدلی مربیان قرآن، طرح ملی حفظ قرآن کریم در سطح روستاهای استان هم درحال برگزاری است.
/2759/