نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه برگزار می شود، گفت : ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ اسلام ، قرآن و اهل بیت (ع) است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، در نشست سراسری معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ اسلام ، قرآن و اهل بیت (ع) است ، اظهارداشت : اولویت اصلی این برنامه ها اجرا در امامزادگان است و باید بروز و ظهور برنامه های فرهنگی اوقاف در امامزادگان جلوه داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه آمادگی برای ورود به ماه رمضان باید متناسب با آن باشد ، افزود : برگزاری نماز جماعت در امامزادگان در حداقل دو نوبت که مورد رضایت مردم قرار گرفته بود و پرداختن به نظافت و پاکیزگی صحن و اطراف بقاع متبرکه باید مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه قرائت قرآن و ترتیل خوانی از برنامه های مورتوجه و تاثیرگذار بقاع متبرکه در ماه رمضان است ، افزود: این برنامه ها با برنامه ریزی و مدیریت اصولی اجرا شود و در کنار آنها نیز برنامه های تبلیغی و دینی مناسب اجرایی شود.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه احکام شرعی ماه رمضان در روزهای آغازین ماه برای مردم تبیین شود ، تصریح کرد : طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم بمنظور تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در دستور کار اوقاف قرار دارد و ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغ این طرح و ثبت نام علاقه مندان است، البته باید حافظان ثبت نام شده در سالهای قبل نیز حفظ و نگهداری شوند.
 
وی ادامه داد : همچنین مناجات خوانی در امامزادگان باید با جدیت دنبال شود تا به جریان مبارک مذهبی و موثر تبدیل شود.
 
حجت الاسلام محمدی با تاکید بر ضرورت آموزش خدام و هیات امناء امامزادگان، تاکید کرد : برای گرامیداشت روز قدس در بقاع متبرکه از هم اکنون برنامه ریزی کنید و در این روز ، برنامه هایی پرشور برگزار کنید و از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این خصوص استفاده کنید.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نقطه قوت برنامه های فرهنگی این سازمان حضور روحانیون در امامزادگان است ، خاطرنشان کرد : تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نیازمند حضور روحانیون در این اماکن است و مهمترین رکن تحقق این مطالبه ، حضور هدفمند و با برنامه روحانیون در امامزادگان است.
/2759/