رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان از ثبت 6 موقوفه طی سه ماهه اخیر به ارزش بیش از 242 میلیارد ريال در این شهرستان خبر داد و گفت : زمین 3225 مترمربعی در این شهرستان با نیت حمایت از انجمن بیماران کلیوی وقف شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمدرضا ترحمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان اظهار داشت: موقوفه حاج رجبعلی ملکی به ارزش بیش از 70 میلیارد ريال و موقوفه خدامراد ملکی با نیت احداث سرای سالمندان به ارزش بالغ بر 40 میلیارد ريال، برخی از این موقوفات ثبت شده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان به دیگر موقوفه اشاره کرد و ادامه داد: وقف 150 مترمربع زمین به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ريال با نیت توسعه مسجد و حسینیه ورنامخواست دیگر موقوفه ثبت شده است.
 
وی با بیان اینکه حاج حسن قلعه قاسمی عرصه و اعیان زمینی با مساحت 400 مترمربع را با نیت بهره برداری مجموعه فرهنگی مذهبی وقف کرده است ، گفت: ارزش ريالی این موقوفه بالغ بر پنج میلیارد ريال برآورد شده است.
 
ترحمی با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان لنجان مردم شهید پرور و مومن و متعهدی زندگی می کنند، افزود: خانواده شهدا که خود بزرگترین واقفان جامعه ما می باشند ، با گذشتن از مال خود، ایثارو گذشت را به جوانان یادآور شدند.
 
وی متذکر شد: پدر شهید باغبانی، 400 مترمربع زمین به ارزش بیش از 6 میلیارد ريال را جهت احداث مجموعه فرهنگی، مذهبی و تجاری وقف کرد.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان دیگر وقف انجام شده در این شهرستان را می توان وقف 3225 مترمربع زمین توسط شرکت عمران عنوان کرد و بیان داشت: این موقوفه با نیت حمایت از انجمن بیماران کلیوی به ارزش 12 میلیارد تومان وقف شده است.
/2759/