رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت : سند مالکیت موقوفه حمام سده، یکی از رقبات موقوفه حاج ملاحسین صباغ اخذ شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمدرضا ترحمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان اظهار داشت: پس از تحقیق، بررسی و تلاش بی وقفه مسئولین اداره اوقاف شهرستان لنجان، سند مالکیت حمام سده که یکی از رقبات موقوفه حاج ملاحسین صباغ است، اخذ شد.
 
وی تصریح کرد: در سال 1297 هجری قمری سید نعمت الله به وصیت حاج ملاحسین صباغ رقبه ای در سده لنجان را با بیان 19 نیت متفاوت، وقف کرده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان ادامه داد: این موقوفه دارای هفت رقبه است که یکی از آنان حمام است.
 
وی افزود: این واقف خیراندیش بالغ بر 96 سال پیش اقدام به احداث این رقبه و تامین هزینه های آن نموده است و مورد استفاده عموم مردم قرار می گرفت.
 
ترحمی با اشاره به اینکه این رقبه با داشتن 584 مترمربع از ارزش تاریخی نیز برخوردار است گفت: پس از سالها تلاش بی وقفه مسئولین اوقاف شهرستان لنجان، سند مالکیت این موقوفه اخذ و در تصرف اوقاف قرار گرفت.
 
وی در ادامه به دیگر رقبات موقوفه حاج ملاحسین صباغ اشاره و تصریح کرد: ازدیگر رقبات این موقوفه 690 جریب زمین است که اکنون در تصرف ذوب آهن است و پرونده قضایی آن در دادگاه جاری است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان خاطر نشان کرد: اخذ سند وقفیت حمام سده دلیلی محکم بر وقفیت دیگر رقبات این موقوفه بلاخص زمین های متصرفی ذوب آهن است و امیدواریم به برکت ماه مبارک رمضان این پرونده نیز به سرانجام برسد.
/2759/