سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت گفت : با مشارکت 2 بانوی خیر، املاکی جهت مصالح عمومی و امور عام المنفعه در شهرستان بافت وقف شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مسعود محمدی، سرپرست اداره اوقاف شهرستان بافت از ثبت اولین وقف مشارکتی سال جاری کرمان در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای تشکیل انجمن یاوران وقف و توسعه وقف های مشارکتی در امور عام المنفعه، توسط 2 بانوی خیر سومین و چهارمین وقف سال جاری در این شهرستان ثبت شد.
 
وی بیان داشت: زینب شمسی گوشکی بانوی نیکوکار قطعه زمین خود را به مساحت 500 متر مربع و در اقدامی دیگر مرصع شمسی گوشکی قطعه زمین خود به مساحت 2025 متر مربع را در دهستان گوشک ، روستای شادیان شهرستان بافت را وقف کردند.
 
محمدی ارزش املاک مذکور را بالغ بر 730 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: واقفان اراضی مذکور را که در موازات یکدیگر قرار دارند ، با نیت ساخت سالن اجتماعات چند منظوره جهت انجام مراسم های ملی و مذهبی در طول ایام سال ، ساخت خانه عالم، ساخت کتابخانه و همچنین احداث بوستان وقف کرده اند.
 
سرپرست اداره اوقاف شهرستان بافت یکی از اولویتهای مهم امسال اوقاف را تحول بنیادین درثبت وقف های جدید دانست و تصریح کرد: ایحاد وقف های منفعتی با مشارکت عمومی در امور عام المنفعه باید منطبق با نیاز های روز جامعه می باشد که مورد وقف مذکور با تلاش انجمن یاوران وقف شهرستان به ثبت رسیده است.
/2759/