مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت : امسال برای احداث 17 پروژه عمرانی با سرمایه گذاری 120میلیارد ریال برنامه ریزی شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی  امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه ملی موقوفه خسرو بیگ ارومیه که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) اظهار کرد: پروژه موقوفه خسرو بیگ ارومیه یکی از پروژه های عمرانی شاخص اوقافی است که به علت کار شکنی ها در کمیسیون ماده 5 عملیات احداث آن به تأخیر افتاده بود.
 
 
وی گفت: این پروژه در کمیسون ماده 5 سال ها بلا تکلیف مانده بود که با عنایت معاون امور استاندار و استاندار آذربایجان غربی مجوز احداث آن یک ماه پیش صادر شد.
 
حجت الاسلام مصائبی گفت: پروژه ملی موقوفه خسرو بیگ ارومیه که وقف مسجد 14 معصوم (ع) است در 18 طبقه با زیربنای 44 هزار متر مربع احداث می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: در سالجاری برای آغاز عملیات عمرانی 17 پروژه عمرانی اوقافی با حجم سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال برنامه ریزی شده است.
 
وی گفت: از مجموع پروژه های تعریف شده در سال جاری 8 پروژه کشاورزی با بالاترین حجم سرمایه گذاری در کشور و 9 پروژه عمرانی با کاربری های  مسکونی- تجاری و رفاهی است.
 
حجت الاسلام مصائبی افزود: اقدامات اولیه برای شروع عملیات عمرانی در 5 پروژه به طور کامل به اتمام رسیده، 3 پروژه در مرحله اخذ پروانه ساخت و 8 پروژه در حال اجرای عملیات عمرانی است.
 
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، بازسازی پروژه شمزینان مهاباد به اتمام رسیده و بعد از عید فطر افتتاح و بهره برداری از آن شروع می شود.
 
حجت الاسلام مصائبی در ادامه تشکیل معاونت بهره وری اقتصادی را گامی مهم در راستای تولید و تکثیر رقابت، اجرای پروژه های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه خواند و گفت: بازسازی و تعمیر بقعه  محمد خلیلان ارومیه که یکی از شاگردان نواب اربعه امام زمان (عج) است در دستور کار این معاونت قرار دارد که امیدواریم با همکاری مسؤولان به ویژه مدیریت ارشد استان به زودی شاهد اتمام آن باشیم.
 
وی در ادامه از انجام یک هزار متر مربع عملیات تعمیر و بهسازی در امامزادگان و بقاع متبرکه آذرباجان غربی خبر داد و گفت: امامزاده غریب حسن ارومیه از جمله آنهاست که سال گذشته پذیرای پنج هزار نفر در مراسم شب های قدر بود.
/2759/