با موافقت سازمان اوقاف و امور خیریه50 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک اختصاص یافت.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه، حجت الاسلام "عباسیان "مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اعلام این مطلب اظهار داشت: با موافقت سازمان اوقاف و امور خیریه 50میلیارد ریال برای مشارکت در طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به عنوان قطب سرطان شناسی غرب کشور اختصاص یافت.
 
عباسیان در حاشیه نشست بررسی وضعیت عمران طرح های درمان استان مرکزی متذکر شد: سازمان اوقاف کشور در سال جاری سرمایه گذاری در طرح های بهداشتی و درمانی را از محل فروش یک هزار میلیارد ریال اوراق وقفی در دستور کار خود قرار داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف استان آمادگی تشکیل هیات امنای فروش اوراق را در کمترین زمان ممکن دارد تا یکی از نیازهای اساسی درمان این منطقه هر چه سریعتر محقق شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: بنا به ارائه طرح اولیه از سوی دانشگاه علوم پزشکی، این طرح توسعه در زمینی به وسعت یک هزار متر مربع در چهار طبقه با زیربنای دو هزار و 500 متر مربع اجرا می شود.
 
حجت الاسلام عباسیان اظهار کرد: برای این طرح توسعه خدمات مرکز پیوند استخوان، اورژانس بستری و سرپایی، داروخانه، درمانگاه تخصصی سرطان و مرکز تحقیقات و آموزش غدد سرطانی درنظر گرفته شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی متذکر شد: سال گذشته نیز سازمان اوقاف کشور با اختصاص 200 میلیارد ریال از محل فروش اوراق اوقافی برای ایجاد مرکز تصویربرداری در اراک موافقت کرده که مراحل اجرایی آن در دست اقدام است.
 
حجت الاسلام عباسی یادآورشد: برای پشتیبانی از این طرح مشارکتی بزرگ در حوزه درمان استفاده از درآمدزایی موقوفه فرمانفرما در اراک پیش بینی شده است.
 
بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به عنوان مرکز مادرتخصصی درمان سرطان استان مرکزی و غرب کشور مطرح است که هم اینک خدمات شیمی درمانی و پرتودرمانی به بیماران در آن ارائه می شود.
/2759/