سیمای اردوی شبکه سحر ویژه برنامه هایی را برای ایام پرفیض شب های قدر در نظر گرفته است.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، برنامه رمضانی "مهمان خدا" که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از سیمای اردو پخش می شود، آیتم های ویژه ای به مناسبت شب های قدر در نظر گرفته است.

این برنامه که به تهیه کنندگی رضا فهیمی در مرکز اسلام اصیل قم تولید شده و هر روز ساعت 15:00 پخش می شود، روزهای چهارشنبه، جمعه و شنبه 18، 20 و 21 ماه مبارک رمضان به بحث پیرامون "فضایل شب های قدر"، "مقام و شخصیت والای مولای متقیان حضرت علی (ع)"، "اعمال این شب های پرفضیلت" و "تقارن شب های قدر و شهادت حضرت علی (ع)" اختصاص خواهد داشت. مداحی و نوحه سرایی نیز از بخش های دیگر این ویژه برنامه هاست.

به مناسبت این ایام، آیتم های ویژه ای نیز به برنامه "صبح و زندگی" اضافه شده است. این برنامه روزهای 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان با حضور کارشناسان مذهبی به بررسی زندگی و شخصیت مولی الموحدین علی بن ابیطالب (ع) و اعمال و احکام شب های قدر می پردازد. از دیگر آیتم های این برنامه که به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی ساعت 7:30 صبح روی آنتن سیمای اردو می رود، دو داستان آموزنده و اخلاقی از فرمایشات حضرت علی (ع)، گزارشی با موضوع حدیث "انا مدینه العلم و علی بابها ..." از پیامبر اکرم (ص)، نوحه خوانی و روضه خوانی خواهد بود.

پخش چند اپیزود از مجموعه تلویزیونی "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" نیز از دیگر برنامه های سیمای اردو در ایام شب های قدر و شهادت حضرت علی (ع) است. این مجموعه تلویزیونی، داستان های آموزنده با موضوعات اجتماعی، مذهبی و اخلاقی را به تصویر می کشد.

"شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" که به سرپرستی اکبر تحویلیان به زبان اردو دوبله شده است، از جمعه 27 تیر ماه مصادف با 20 رمضان تا پایان ماه مبارک هر روز ساعت 16:35 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از سیمای اردو پخش می شود.

کردزبان ها و حال و هوای شب های قدر در شبکه سحر

به مناسبت شب های قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، ویژه برنامه هایی از سیمای کردی شبکه سحر پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، سیمای کردی، ویژه برنامه "ماه نور" و سریال تلویزیونی "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" را برای ایام شهادت حضرت علی (ع) و شب های قدر در نظر گرفته است.

"ماه نور" برنامه رمضانی سیمای کردی است که به تهیه کنندگی کامران یوسفی در مرکز مهاباد تولید شده و هر روز از این سیما پخش می شود. این برنامه به مناسبت این ایام، آیتم هایی متناسب با موضوع فضایل شب های قدر و شخصیت، مقام و زندگی مولای متقیان امیرالمومنین (ع) خواهد داشت. پخش گزارش از آداب و مراسم شب های قدر در مناطق کردنشین نیز از دیگر بخش های این برنامه است.

"ماه نور" ویژه شب های قدر از چهارشنبه 18 رمضان تا 21 رمضان هر شب ساعت 21:15 به وقت تهران از سیمای کردی پخش می شود.

به همین مناسبت سریال "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" نیز از این سیما پخش می شود. این مجموعه از چهارشنبه 25 تیر ماه مصادف با 18 رمضان تا شنبه 28 تیر ماه، جایگزین سریال "کوچه اقاقیا" می شود و هر شب ساعت 22:45 به وقت تهران از سیمای کردی پخش خواهد شد.

"شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" به مدیریت دوبلاژ ابراهیم بومی به زبان کردی دوبله شده و به روایت داستان های پندآموز اجتماعی و اخلاقی در قالب اپیزودهای کوتاه می پردازد.

 ترنم باران " به شبکه سحر لطافت می بخشد

مجموعه مستند داستانی " ترنم باران " به تهیه کنندگی عاطفه خالدی و کارگردانی مهدی پریزاد برای سیمای آذری شبکه سحر در مرحله تولید به سر می برد.

 مستند داستانی30 قسمتی " ترنم باران " به بررسی زندگی 30 شخصیت برجسته و شاخص در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری ، ورزشی و.... می پردازد و در صدد است در هر قسمت، قصه  زندگی یک شخصیت را از زوایای مختلف مورد کنکاش قرار دهد.

خالدی تهیه کننده این مستند به مراحل تولید آن اشاره کرد و گفت: این مجموعه مستند به زبان آذری و در مناطق آذری نشین در شهرهای اردبیل، خلخال، تبریز، مراغه، ارومیه، زنجان و... در حال تولید و تصویربرداری است و در فاز اول  کار؛ تصویربرداری در استان اردبیل و شهر تبریز پایان پذیرفته است.

وی افزود: خوشبختانه  موفق به ضبط برنامه در مورد تعدادی از شخصیت های آذری زبان کشورمان شده ایم که اولین بار دوربین سحر به سراغ آنها رفته است؛ شخصیت هایی همچون دکتر محمدحسین مبین که به پدر جذامیان ایران مشهور است. مبین نویسنده شاعر و پزشک توانای معاصر آذربایجان که 87 سال سن دارد و هنوز با توجه به کهولت سن کار طبابت را کنار نگذاشته، موسس بیمارستان باباغی است. اکنون بیمارستان جذامی باباباغی تبریز در سایه تلاش خستگی ناپذیر وی پیشرفت قابل توجهی در بعد کمی و کیفی یافته و عزلتگاه متروک جذامیان به مرکز فعال تحقیق و بررسی جذام و درمان نگهداری جذامیان تبدیل شده است. در بررسی زندگی مبین دوربین سعی کرده تمامی زوایای زندگی و فعالیت روزمره و تواضع و وارستگی این انسان برجسته را که جزو ده پزشک برتر ایران است ، با نگاهی عمیق به تصویر بکشد.

تهیه کننده مستند " ترنم باران " اضافه کرد: همچنین از دیگر شخصیت های مورد مصاحبه در این مستند، مجید فرزین قهرمان پارالمپیک را می توان نام برد که با توجه به ناتوانی جسمی دارای شخصیتی نمونه بوده و با توکل به خدا و تلاش، همچنان پله های ترقی را در وزنه برداری طی می کند. استاد محمدباقر تمدن از پیشکسوتان مداحی آذری زبان، استاد عسگرشاهی، بهزاد هژبری حافظ بین المللی قرآن، پرفسور عجبشیری زاده دکترای نجوم و اختر فیزیک از چهره های ماندگار علمی، خانم دکتر داوران از زنان نخبه جهان اسلام در حوزه شیمی و ... دیگر افرادی هستند که در این مجموعه به زندگی، شخصیت و دستاوردهای آنها پرداخته شده است.

خالدی در پایان گفت: تیم تولید مجموعه مستند " ترنم باران " از هیچ تلاشی جهت جذابیت کار دریغ نکرده است. مهدی پریزاد (کارگردان )، مهدی آزادی (تصویربردار)، محمدمهدی آزادی (دستیار تصویر)، فرید نوایی (صدابردار)، ناصر فردی، فرشید سلامت و احد یگانه (مدیران تولید)، امیر اشکخونی (دستیار تهیه) و ... عواملی هستند که در تولید این مستند همکاری دارند.

این مجموعه مستند از سیمای آذری برای مخاطبان آذری زبان غیر ایرانی شبکه سحر یعنی مردم جمهوری آذربایجان پخش خواهد شد.

/117/