جلسه هم انديشي اعضاي كانون متوليان موقوفات فارس در مورد وقف جمعي و ساخت بيمارستان تخصصي سرطان برگزار شد.
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس، جلسه هم انديشي اعضاي كانون متوليان موقوفات فارس در مورد وقف جمعي و ساخت بيمارستان تخصصي سرطان برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمين سيد اسماعيل حسيني مقدم مدير كل اوقاف و امور خيريه فارس در جمع متوليان موقوفات، ضمن گراميداشت فرارسيدن ليالي پربركت قدر و ابراز خرسندي از استقبال متوليان از وقف جمعي گفت: پروردگار عالم در اين لحظات پرقيمت قدر، آنچه را كه براي بندگان مقرب خود در نظر دارد براي شما مقدر كند. ما همه حاضران در اين جلسه، سالهايي از عمر خود را با موضوع وقف سپري كرده ايم شما با عنوان متولي و ما به عنوان مسئول وظيفه داشتيم تا اموال شخص ديگري را كه في سبيل الله وقف كرده اداره نماييم.
 
حجت الاسلام حسيني مقدم با اشاره به اهميت جايگاه واقفان در آيات الهي اظهار داشت : خداوند مي فرمايد:« ان الله الشتري من المومنين انفسهم و اموالهم بأن لهم الجنه. همانا خداوند از مومنان جان و مالشان را خريده است و در عوض بهشت را به آنان ارزاني مي دارد.» اين آيه نشان مي دهد كه معامله با خدا تنها مسئله جان دادن و شهادت نيست. گرچه شهادت افضل است ولي خداوند فرمود هم خريدار مال هستيم و هم جان. واقفين عزيز چقدر معرفت داشتند چون به مرحله اي رسيده اند كه به جاي پرداختن به خود و بچه ها و سايرين، اموال خويش را وقف نموده اند.
 
سيد كمال الدين حمزوي عابدي رئيس كانون متوليان موقوفات فارس گفت: در اين جلسه ، متوليان موقوفات شيراز آمادگي خود را به منظور شركت در وقف جمعي و همكاري در احداث بيمارستان تخصصي سرطان جنوب كشور اعلام كردند تا با شركت در اين امر مهم، نامشان به عنوان واقف تا ابد ماندگار بماند.
 
وي افزود: در اين جلسه متوليان پيشنهاد نمودند كه اداره كل اوقاف ترتيبي اتخاذ نمايد تا متوليان بتوانند از محل مازاد درآمد موقوفات نيز، نسبت به اهداء مبلغي جهت سرعت بخشيدن به احداث بيمارستان اقدام نمايند.
 
حجت الاسلام رنجبر رئيس اداره تحقيق اداره كل اوقاف و امور خيريه فارس در اين جلسه در پاسخ متوليان گفت: موقوفاتي كه خيرات و مبرات دارند مي تواند اقدام كنند و موقوفاتي هم كه واقف در امور خير اجازه داده ايرادي نيست. ساير موقوفات بايد مازاد درآمد سال 92 را اعلام كنند تا مجوز صادر شود.
 
لازم به ذكر است، در اين جلسه فرم هاي مخصوص وقف جمعي توزيع شد كه با استقبال بسيار خوبي از سوي متوليان روبرو شد و همه بدون استثنا مشاركت نمودند. نخستين اوراق وقف جمعي توسط سيد كمال الدين حمزوي عابدي خريداري شد و در مجموع حدود 140 ميليون ريال براي ساخت بيمارستان تخصصي سرطان اهداء شد.
/2759/