مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان گفت: قریب به5 هزار و794موقوفه در استان کرمان به ثبت رسیده که بخشی ازآن متصرفی وبخشی نیز غیر متصرفی است.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام "محمد قاسمی زاده" در همایش متولیان موقوفات و اصحاب وقف ، بر اجرای نیات واقفان خیراندیش توسط متولیان تأکید کرد و افزود: وقف سنت حسنه ماندگاری است که توسط واقفان خیراندیش و آینده نگر در استان کرمان رقم خورده است و کسانی که متولی این موقوفات هستند مسئولیت شرعی، دینی، اسلامی و عرفی دارند و طبق نیات واقفان باید عمل کنند.
 
حجت الاسلام قاسمی زاده به فراوانی رقبات و موقوفات در کرمان اشاره کرد و گفت: رسیدگی به رقبات موقوفات کرمان بسیار مهم است و طبق ضوابط باید اجاره بهای هر رقبه توسط مستاجر پرداخت و متولی برای تنظیم بودجه و سند اجاره، اخذ حقوق موقوفه و مصرف آن باید طبق نیات واقف عمل کند.
 
وی افزود:دراستان کرمان 500 متولی مشغول فعالیت هستند وهمگی به وظایف خود آشنا وعملکرد خوبی دارند در حال حاضر ۵ هزار و ۷۹۴ موقوفه در استان وجود دارد. که موقوفات غیرمتصرفی دارای متولی اند و موقوفات متصرفی هم مستقیما زیر نظر اداره اوقاف وامور خیریه استان هستند.
/2759/