معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : طرح ملی حفظ قرآن کریم با حضور 16 هزار اصفهانی در سطح ۲۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان درحال برگزاری است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام حسن امیری ابراز داشت: طرح ملی حفظ قرآن کریم در راستای ترویج معارف قرآنی در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و کاهش معضلات اجتماعی در جامعه در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه درحال برگزاری است.
 
وی با اشاره به اینکه سهمیه استان اصفهان برای طرح ملی حفظ قرآن کریم در سال ۹۳ تعداد ۲۲ هزار نفر است، افزود: تاکنون ۱۶ هزار نفر در سطح ۲۰ شهرستان استان در این طرح، ثبت نام کرده اند.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار می شود، گفت: تعداد ۵۰۰ مربی در این طرح فعالیت می کنند.
 
وی بیان داشت: طرح ملی حفظ قرآن کریم در زمینه حفظ یک و دو جزء قرآن و بالاتر و همچنین حفظ موضوعی قرآن درحال اجرا است.
 
امیری با اشاره به اینکه این طرح در سطح ۲۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان درحال برگزاری است، گفت: آزمون پایان دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم سال ۹۳ در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با بسیج دانش آموزی استان اصفهان، تعدادی از دانش آموزان اصفهانی نیز در دوره های حفظ موضوعی قرآن شرکت می کنند.
/2759/