مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که 250 کلاس طرح حفظ قرآن در بقاع متبرکه استان قم در حال اجرا است، گفت: چهار هزار و 600 نفر مشغول حفظ قرآن در بقاع متبرکه استان هستند.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عصر جمعه در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: امامزادگان توجه ویژه‌ای به قرآن داشتند و به مردم آموزش‌های قرآنی ارائه می‌کردند.
 
وی با بیان این‌که قم با قرآن فتح و بنا شده است، گفت: موسی مبرقع(ع) و سعدبن عبدالله جزء نخستین کسانی بودند که در قم کرسی قرآنی برپا کرده و به مردم تفسیر و علوم قرآنی را آموزش می‌دادند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: امامزادگان قمی در یک دست قرآن و در دست دیگر ولایت اهل بیت(ع) را داشتند و مردم را نسبت با این دو گوهر گرانبها آشنا می‌کردند.
 
حجت‌الاسلام شیری با بیان این‌که یکی از فرزندان امامزاده سید علی(ع) کتاب جعفریات را که درباره فقه است تألیف کرده، افزود: بخش عظیمی از این کتاب راجع به قرآن و علوم قرآنی است.
 
وی ادامه داد: امامزادگان و بزرگان دینی همواره مردم را با کلام الهی آشنا می‌کرده و معاد و معاش مردم را با توجه به آموزه‌های قرآنی برای آنها تبیین می‌کردند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که علی‌بن بابویه رییس و پرچمدار قم بود،‌ خاطرنشان کرد: علی بن بابویه با توجه به خدماتی که به قرآن کرده بود خداوند نیز به او صدوقین را عطا کرد.
 
حجت‌الاسلام شیری زندگی در قم را نعمتی با ارزش دانست و گفت: امروز مفتخریم در شهر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم که عالمان و مفسران فراوانی در آن زندگی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت قرآن و توجه به آموز‌های این کتاب آسمانی، بیان کرد:‌ کرسی های قرآنی باید در این شهر گسترش بیشتری داشته باشد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که 250 کلاس طرح حفظ قرآن در بقاع متبرکه استان قم در حال اجرا است، ابراز کرد: در سال 91 قرار بود چهار هزار نفر در این طرح شرکت کنند که با استقبال خوب علاقه‌مدان تعداد شرکت کنندگان به چهار هزار و 666 نفر رسید.
 
حجت‌الاسلام شیری ادامه داد: تعداد علاقه‌مندان و شرکت کنندگان در طرح حفظ قرآن قم در سال 92 و 93 نیز به چهار هزار و 600 نفر رسید که همین تعداد در حال حاضر نیز مشغول حفظ قرآن در بقاع متبرکه استان هستند.
 
وی با اشاره به برکات طرح حفظ قرآن کریم در بقاع متبرکه و استقبال مناسب از این طرح، گفت: به برکت این طرح تا کنون در استان قم سه هزار حافظ قرآن تربیت شده اند که غنیمتی برای شهر مقدس است.
/2759/