نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این‌که فعالیت‌های قرآنی یک اقدام راهبردی است،‌ گفت: فعالیت‌های قرآن نیازمند مدیریت و سیاست گذاری راهبردی است.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر جمعه در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین دوره طرح تربیت حافظان قرآن که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(علیه السلام) قم برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرموده رسول اکرم(ص) قرآن افضل همه مخلوقات عالم است.
 
وی با اشاره به روایات بر ضرورت توجه و احترام به قرآن تأکید کرد و گفت: کسی که قرآن را بزرگ شمرده و به آن احترام کند خدا را تکریم کرده و کسی که به قرآن بی احترامی کند به خدا بی توجهی کرده است.
 
خواندن و حفظ قرآن مقدمه‌ای برای عمل به آن باشد
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که رعایت عظمت قرآن تنها به خواندن و حفظ این کتاب آسمانی نیست، افزود: هرچند حفظ و خواندن قرآن یکی از برنامه‌های مورد تأکید و مبارک است اما آنچه که مورد توجه باید قرار گیرد این است که خواندن و حفظ قرآن مقدمه‌ای برای عمل به آن باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی مردم قم را عامل به آیات قرآن ذکر و خاطرنشان کرد: مردم قم قبل و پس از انقلاب اسلامی نشان دادند که عملا به آیات قرآن عمل کرده و پیرو اهل بیت(ع) هستند.
 
وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی از قم آغاز و به سراسر کشور منتقل شد، ابراز کرد: مردم قم از پیشگامان قیام 15 خرداد بودند و در زمان مبارزات قم، مبدأ و خاستگاه انقلاب اسلامی بود؛ در دوران دفاع مقدس نیز مردم قم با تقدیم 6 هزار شهید نقش اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
 
به برکت انقلاب قدم های مثبتی در زمینه قرآن برداشته شده است
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنان خود توجه به قرآن در کشور را پس از انقلاب اسلامی چمشگیر دانست و اظهار کرد: در گذشته چندان توجهی به قرآن نمی‌شد اما امروز به برکت انقلاب قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به توجه ویژه رهبر انقلاب به قرآن، بیان کرد: رهبری به مسأله قرآن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و هر ساله در دو نوبت ماه رمضان و پس از مسابقات بین‌المللی قرآن در جمع قاریان و حافظان حضور پیدا کرده و با توصیه‌ها و رهنمودهای خود جامعه قرآنی را به فیض می‌رسانند.

وی با اشاره به سخنان و رهنمودهای رهبری در جمع حافظان و قاریان قرآن در ماه مبارک رمضان مبنی بر این‌که فعالیت‌های قرآنی یک اقدام راهبردی است،‌ گفت: این کلام برگرفته از سخن پیامبر اسلام است که فرمودند: قرآن نجات بخش است.
 
فعالیت‌های قرآنی نیازمند مدیریت و سیاست گذاری راهبردی است
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: چون طبق فرموده رهبری قرآن یک اقدام راهبردی است به مدیریت و سیاست گذاری راهبردی نیز احتیاج دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: در روایات ما آمده که اگر زندگی با سعادت، مرگ با عزت، نجات از قیامت، هدایت و تشخیص راه صحیح را می‌خواهید باید آموزه‌های قرآنی را برنامه آموزشی و تربیتی خود قرار دهید.
 
توجه به آموزه‌های قرآن راه نجات کشورهای اسلامی است
 
وی با بیان این‌که قرآن عامل صیانت بخش و حفاظت کننده از اقدامات شیطانی است،‌ افزود: امروز شیطان بزرگ آمریکا با توطئه‌های خود به دنبال سلطه پیدا کردن بر منابع و ذخائر کشورها است.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ابراز کرد: نزدیک به چهل روز است که اسرائیل مسلمانان بی گناه غزه را بی رحمانه قتل عام و خانه و کاشانه آنها را ویران کرده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی داعش را سرسپرده استکبار جهانی دانست و گفت: امت اسلامی اگر می‌خواهد در مقابل اقدامات شیطان صفتانه آمریکا و ایادی آن محفوظ بماند باید به آموزش و تعلیم قرآن اهتمام ورزیده و به این کتاب آسمانی پناه ببرند.

جامعه قرآنی از لحاظ اخلاقی و ایمان مستحکم است
 
وی قرآن را وسیله نجات مسلمانان در راه مقابله با دشمنان خواند و ابراز کرد:‌ اگر به قرآن پناه ببریم جامعه از لحاظ اخلاقی و ایمانی استحکام می‌یابد و مردم در سایه این کتاب آسمانی به وحدت رسیده و در مقابل دشمنان مقاومت به خرج می‌دهند.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه جوانان،‌ گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی و ماهواره‌ها راهی جز توجه به قرآن و اهل بیت(ع) نداریم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که امروز نظام اسلامی به مسأله قرآن اهمیت ویژه‌ای می‌دهد، ابراز کرد: امروز جهت گیری های ما قرآنی است و خوشبختانه به فرهنگ قرآنی توجه می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این‌که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، گفت: این فرموده رهبری به همراه 10 میلیون حافظ جزء اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است و در این زمینه اقدامات مثبتی صورت گرفته است.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: برای تربیت فرزندان و زندگی سعادتمندانه راهی جز تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) نداریم.
/2759/