نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور در مجلس گفت : اجرای طرح های نشاط معنوی و ضیافت الهی توسط سازمان اوقاف و امورخیریه در بقاع متبرکه سراسر کشور ، موجب ارتقاء فرهنگ معنوی جامعه است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، کارن خانلری، نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، گفت : گرچه وقف در ادیان دیگری نیز نظایری دارد، اما در جهان بینی اسلامی، موجب رستگاری در جهان آخرت است.
 
نماینده مسیحیان ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف در جهان اسلام و همزمان با رسالت پیامبر گرامی‏اسلام محقق شده است ، ادامه داد : وقف سرمایه جاودانی انسان بوده و رحمت و برکات الهی شامل حال انسان های صالح و واقف است.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : وقف یک نوع ایثار است که موجب برطرف شدن کمبودها و کاستی ها در جامعه کنونی می شود.
 
کارن خانلری با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به نام وقف های مشارکتی که اولین مصداق بارز آن ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری ، اظهار کرد :عملکرد این سازمان در اجرای این طرح خوب ارزیابی می شود.
 
وی با اشاره به اجرای طرح های نشاط معنوی و ضیافت الهی توسط سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در بقاع متبرکه سراسر کشور ، افزود : اجرای چنین طرح هایی می تواند موجب ارتقاء فرهنگ معنوی جامعه شود.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برخی از قوانین وقف باید مورد بازنگری قرار بگیرد ، افزود : همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با ارامنه کشور در راستای حل مشکلات و موانع وقفی خوب بوده است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تغییر کاربری در وقف هایی که عمل به نیت آنها امکان پذیر نیست باید در قانون مربوط به وقف، تغییر ایجاد شود و البته مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری در این مورد را دارد، تصریح کرد :تغییر رویکرد در نیت واقفان تلنگری است که باید زودتر ایجاد شود.
 
کارن خانلری خاطرنشان کرد : با توجه به اقدامات انجام شده توسط سازمان اوقاف و امورخیریه کشور می توان گفت که عمل به نیت واقفان به طور ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
/2759/