معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت : امسال ۷ هزار و ۱۹۷ نفر در سطح استان همدان در طرح ملی تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم ثبت نام کرده‌ اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت ‌الاسلام حسین قبادی ، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اجرای طرح ملی تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم اظهار کرد: مصوبه امسال اوقاف و امور خیریه استان همدان در این طرح ۷ هزار و ۶۰۰ نفر بود که از این سهیمه تا کنون ۷ هزار و ۱۹۷ نفر در سطح استان ثبت نام کرده ‌اند.
 
وی با بیان اینکه از تعداد ثبت نام شدگان در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان همدان، ۲ هزار و ۳۶۶ نفر مرد و ۴ هزار و ۸۳۱ نفر خواهر هستند، تصریح کرد: برای حفظ موضوعی در این طرح نیز در استان، ۱۸۰ نفر متقاضی ثبت نام شده است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه ثبت نام شدگان در سه رده سنی هستند، عنوان کرد: در گروه سنی هفت تا ۱۲ سال در استان تعداد ۳ هزار و ۳۲۶ نفر، در گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال تعداد ۲ هزار و ۳۲۰ نفر و در گروه سنی ۱۹ سال به بالا نیز هزار و ۳۷۱ نفر ثبت نام شده‌ اند.
 
وی با بیان اینکه در راستای طرح ملی تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در طول سال دو آزمون مقدماتی و نهایی برگزار می‌ شود، گفت: آزمون مقدماتی این طرح در مهرماه امسال برگزار می ‌شود که برگزیدگان آن به مرحله نهایی آزمون در اسفندماه راه پیدا می ‌کنند.
 
قبادی با بیان اینکه تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم نیاز به مربیان کار آزموده دارد تصریح کرد: در همین رابطه سه دوره تربیت مربی طرح حفظ در قم برگزار می ‌شود که ۱۲۰ نفر از مربیان استان همدان نیز برای آموزش دوره مربی‌ گری در این دوره‌ ها شرکت می‌ کنند.
/2759/