مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری گفت : سه سند تاریخی و با ارزش از امامزادگان شهر چلیچه از توابع شهرستان فارسان به اوقاف و امور خیریه استان تحویل شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام محسن غلامیان افزود: این اسناد که نسل به نسل در خانواده شهید سهراب نوروزی محفوظ مانده بود، توسط بردار این شهید به اوقاف و امورخیریه تحویل شد.
 
وی اظهار داشت: این اسناد حاوی شجرنامه، موقوفات و شرح وقایع تاریخی بسیار مهمی است که مربوط به بیش از 700 سال پیش است که بعد از 40 سال نگهداری، توسط پدر شهید گرانقدر نوروزی تحویل اوقاف شده است.
 
وی گفت: یکی از این اسناد که شجره نامه امامزاده سیدسعید شهر چلیچه است، بر روی پوست آهو و به خط و امضای علامه مجلسی نوشته شده است.
 
وی طول این اسناد را هر کدام دو تا سه متر عنوان کرد وگفت: این شجره نامه ها و اسناد بازنویسی خواهد شد.
 
براساس این گزارش، برادر شهید نوروزی چنین عنوان کرده که پس از فوت پدر در خواب می بیند که این اسناد را بایست واگذار کند و بعد از استفتاء از مراجع تقلید برای تحویل این اسناد به آستان قدس رضوی یا اداره کل اوقاف و امورخیریه استان به نتیجه رسیده که این اسناد را به اداره کل اوقاف استان تحویل دهد.
/2759/