نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت : عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای حل مشکلات بین مردم و دستگاه‌های دولتی را مثبت ارزیابی می‌کنم.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حریم وقف کاملا مشخص است اظهار کرد: وقتی چنین حریمی وجود داشته باشد الزام‌آوری آن هم امری واضح است.
 
وی افزود: بر اساس قوانین دینی و احکام شرعی اسلام، حریم وقف باید رعایت شود و اظهار نظر شخصی در این میان جایگاهی ندارد و در حقیقت کسی حق ندارد عواید موقوفات را در غیر نیت واقف به مصرف برساند.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد اوقاف در چند سال اخیر خوب بوده است گفت: عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای حل مشکلات بین مردم و دستگاه‌های دولتی را مثبت ارزیابی می‌کنم.
 
وی با تاکید بر پرداخت حقوق موقوفات از سوی همه اشخاص حقیقی و حقوقی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که همواره نیت واقفان به درستی عمل شود.
 
امیرآبادی ادامه داد: امروزه اوقاف کارهای دیگری در کنار حفظ و صیانت از موقوفات دارد که از آن جمله می‌توان به اقدامات اجتماعی و فرهنگی در چند سال اخیر اشاره کرد؛ اقدامات فرهنگی در بقاع متبرکه نمونه بارز چنین فعالیت‌هایی هستند و به همین دلیل از سازمان اوقاف و نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه قم تشکر و قدردانی می‌کنیم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه قم هم بسیار قابل توجه بوده و علاوه بر این با فعالیت خوبی که این اداره کل داشته، اختلافات ملکی وقف در شهر قم بسیار کم است.
/2759/