نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : ایران اسلامی امروز به برکت قرآن، اهل بیت(ع)، مقام معظم رهبری و حضور علما و فقهای بزرگ دینی و مذهبی در عالیترین جایگاه دینی، علمی و اجتماعی قرار گرفته است.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ˈعلی محمدیˈ امروز پنجشنبه در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده علی صالح(ع) در مجتمع بزرگ ارشاد ایلام اظهار کرد: پیشرفت های این کشور اسلامی در عرصه های مختلف موجب شده ایران در اوج افتخار و سربلندی به الگوی مناسبی برای سایر کشورهای جهان اسلام تبدیل شود.
 
وی حضور امامزادگان و بقاع متبرکه در استان را موجب ایجاد فضای معنوی در جامعه دانست و افزود: تکریم امامزادگان وظیفه ای ملی بوده و بیانگر عشق و ارادت ملت ایران نه تنها به این شخصیت های مذهبی بلکه به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
 
وی بیان کرد: همه ملت ایران نیازمند اهل بیت(ع) و رهنمودهای آنان برای رسیدن به سعادت و خوشبختی بوده و این مساله باید بصورت عملیاتی در جامعه مشهود باشد.
 
محمدی در بخشی از سخنانش به قرآن و عترت(ع) به عنوان دو امانت گرانبهای پیامبر (ص) در میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: چنانچه مسلمانان جهان به این دو تمسک بجویند هم اتحاد آنها محکمتر شده و هم به سعادت نایل خواهند آمد.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر انس و الفت بیشتر مردم مسلمان با قرآن و اهل بیت(ع) تاکید کرد.
 
وی اظهار کرد: ملت ایران خوشبختانه در رفتار، عمل و زبان ارادت خود را به اهل بیت و نوادگان آنان نشان داده و مصداق آن هشت سال دوران دفاع مقدس است که با نثار جان خود در راه اعتلای اسلام، قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) تلاش کردند.
 
وی همچنین به شخصیت امام زاده علی صالح(ع) اشاره کرد و گفت: این شخصیت وارسته مذهبی به عنوان نواده امام چهارم شیعیان(ع) از شاگردان امام صادق(ع) و مورد احترام و اعتماد امام رضا(ع) بوده است.
 
وی بر تکریم و بزرگداشت همه امامزادگان در مناسبت های مختلف تاکید کرد.
 
در این آیین که با حضور جمع زیادی از مسوولان محلی و مردم در مجتمع ارشاد برگزار شد از خدام و هیات امنای امام زاده علی صالح(ع) تجلیل شد.
/2759/