دکتر کارخانه ای نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت : کار اصلی وقف تبدیل ثروت دنیا به ثروت آخرت است.
 
به گزارش راسخون، نماینده مردم همدان و فامنین در نشست تخصصی وقف در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: کار اصلی وقف ، تبدیل ثروت دنیا به ثروت آخر است.
 
وی افزود: در چند سال اخیر تحول بنیادی در امر موقوفات اتفاق افتاده است.
 
کارخانه ای با بیان اینکه وقف دامنه عظیم و نوآوری های بزرگ را رقم زده است، افزود: ویژه برنامه های اوقاف بسیار ارزشمند است ولی جای کار بسیار وجود دارد.
 
وی در عین حال تصریح کرد: هر مدیری که بیشتر از قوه تفکر خود و کارشناسان خود استفاده نماید مدیر موفق تری است.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: بحمد ا... سازمان اوقاف نوآوری و تفکر را در دستور کار خود قرار داده است که این جای تقدیر و تشکر داد.
 
وی با بیان اینکه کار قرآنی خوبی در اوقاف صورت می گیرد و این بسیار ارزشمند است، افزود: اگر بخواهیم یک ارتش 20 میلیونی قرآنی داشته باشیم می بایست سرمایه گذاری و کار و تلاش بیشتری صورت پذیرد.
 
کارخانه ای با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم گفت: بهتر است تا مسابقات تیمی نیز در قالب گروه های قرآنی در مسابقات وارد شوند تا به جای یک فرد جمعی از افراد مسابقه دهند و اینگونه است انگیزه های فراوانی در زمینه های قرآنی بوجود می آید.
 
وی با اشاره به لزوم ایجاد یک رقابت معنوی در بین قشر نوجوان و جوان، مدارس و مساجد و بقاع متبرکه را جایگاه مناسبی برای این منظور قلمداد کرد.
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص اعتباراتی برای مسابقات قرآن اظهار داشت: اگر طرح جامع و کاملی تهیه شود ما هم در مجلس می توانیم با تصویب این طرح یک سنت حسنه و باقیات الصالحاتی برجا بگزاریم.
 
وی با اشاره به سامانه جامع سازمان اوقاف این حرکت را بسیار مهم قلمداد کرده و اظهار داشت: ایجاد این سامانه جای تقدیر و تشکر فراوانی دارد.
 
کارخانه ای با بیان پیشنهادی مبنی بر ایجاد طرح ویژه ای به نام مهر شهداء خواستار حضور بیشتر نام و یاد شهداء گرانقدر انقلاب اسلامی در بین کارهای سازمان اوقاف شده و افزود: استفاده از چهره های شهدا در طرح ها و تبلیغات می تواند در این زمینه مناسب به نظر برسد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد اوقاف استان پرداخته و اظهار داشت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بالاخص نمایندگان استان همدان تقدیر و تشکر ویژه ای برای تصویب قانون فروش اوراق مشارکتی وقف را دارم.
 
حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با اشاره به تقاضای جامعه امروز به وقف با نیات متناسب با نیاز های جامعه، به بحث های مختلفی از جمله وقف و سرمایه گذاری اشاره کرده و افزود: وقف می تواند بار اقتصادی مهمی از جامعه امروز اسلامی ما را به دوش بکشد.
 
وی با بیان اینکه اجرای امینانه نیات واقفین قانون اساسی اوقاف است، افزود: بازخوانی و بازنویسی اسناد وقفی در استان همدان به خوبی انجام شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه، جمع آوری اطلاعات در این سامانه را یک کار مهم و اساسی خواند.
 
وی با اشاره به اجرای تفاهم نامه با منابع طبیعی، میراث فرهنگی و اداره ثبت، این تفاهم نامه ها را گامی مهم در راستای احیای حقوق موقوفات و بقاع متبرکه قلمداد نمود.
 
حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با اشاره به برنامه های اوقاف استان در مناسبتها و ایام خاص، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور هدف اصلی اجرای اینگونه برنامه ها است.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز در این نشست با اشاره به کسب رتبه اوقاف استان در بحث فرهنگی و عفاف و حجاب، اظهار داشت: استان همدان در بحث مسابقات قرآن جزء 5 استان برتر کشور و در بحث برگزاری محافل انس با قرآن و قاری مصری در کشور دوم است.
 
حجت الاسلام قبادی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بیش از 25 هزار نفر در استان همدان اطعام دهی شدند، افزود: سهمیه مسابقات قرآن استان بیش از 50 هزار نفر می باشد که ثبت نام ادامه دارد.
/2759/