نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : آمادگی داریم با کمک مراکز پژوهشی از سرمایه وقف برای خدمات عام‌المنفعه در حوزه‌های بهداشت ودرمان ،محیط زیست، تحقیق، پژوهش و مسائل دینی همکاری کنیم.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت السلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم کلنگ‌زنی احداث مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان در موقوفه آرش تهران اظهار داشت: این پروژه در سایه همدلی و هم افزایی و استفاده از ظرفیت های دستگاههای مرتبط انجام می شود که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کردند که برای پیشرفت کشور نیاز به همدلی، ارتباط با یکدیگر، هم‌افزایی و کمک داریم.
 
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره ) همواره به یک آیه اشاره داشت که در آن خداوند متعال می‌فرماید؛ من یک موعظه برای شما دارم؛ که اگر آن را انجام دهید خیر دنیا و آخرت نصیب شما می شود و آن این است که برای خدا به صورت فردی و جمعی قیام کنید.
 
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه با همراهی پژوهشگاه موفق رویان و شهرداری تهران چندی پیش بنا شد که از سرمایه وقف برای خدمت به هموطنان و اقدام افتخارآمیزی که نه تنها ملی بلکه بین‌المللی است، این پروژه انجام شود، تصریح کرد: ایجاد این پروژه بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب و در چنین روزی و در این مکان که توسط یک واقف خیراندیش وقف شده است در اختیار پژوهشگاه رویان قرار می گیرد که با ساخت آن توسط شهرداری تهران خدمات آن برای مردم و مسلمین باشد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امیدواریم این مرکز سبب شود این سرمایه‌ اوقاف که سالیان طولانی راکد مانده بود به برکت همدلی و در کنار هم به ثمر و نتیجه مثبت برسد.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: ما آمادگی داریم از سرمایه وقف برای خدمات عام‌المنفعه در حوزه محیط زیست، تحقیق، پژوهش، مسائل دینی و نیازهای امروز جامعه مشارکت کنیم.
 
حجت الاسلام محمدی به توزیع اوراق وقف نیز اشاره و تصریح کرد: سال گذشته با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان ، اوراق وقف با هدف خروج این سنت حسنه از انحصار خارج شد تا هر فردی با هر سطح درآمد و توان مالی در قالب عقد صلح بتواند، در این امر شرکت کند.
 
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر (ص) هر صحابه پیامبر با هر سطح و توان مالی یک وقف ثبت می رساند و در این طرح نیز مردم با حداقل مبلغ 100 هزار تومان می توانند در این وقف مشارکتی که با نیت احداث بیمارستان تخصصی سرطان در تهران و شیراز است ، شرکت کنند.
 
وی در پایان گفت: امام خمینی (ره) صدقه را همگانی کرد اما صدقه یکبار مصرف است در حالی که وقف ، صدقه جاریه است و نمونه آن این زمینی است که بعد از سالها که توسط واقف به ثبت رسیده است ، هنوز باقی مانده است.
/2759/