مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان گفت 20 : هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کردند و مسابقات قرآنی به زودی با حضور ۱۳۰ هزار نفر در بخش اذان و مفاهیم تخصصی قرآن و حفظ و قرائت برگزار می‌شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی درباره عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در 6 ماهه نخست سال مزین به نام  اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: در اداره اوقاف و امور خیریه استان تفاهمات، توافقات و کارگروههایی بین میراث‌ فرهنگی، منابع طبیعی، بنیاد شهید، ورزش و جوانان، سازمان زندان‌ها ومرکز مدیریت حوزه علمیه تشکیل شده است.
 
وی تصریح کرد : اداره اوقاف می‌کوشد که تحول اقتصادی در موقوفات و تحول نیروی انسانی در سازمان و هم‌چنین بحث فرهنگ امور قرآنی،اهل بیت(ص) و وقف را در جامعه ترویج و گسترش دهد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد : در 6 ماهه نخست امسال بالای56 هزار سند اجاره در بحث موقوفات تمدید و تنظیم شده و 20 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن ثبت‌نام کردند که مسابقات قرآنیبه زودی با حضور 130 هزار نفر در بخش اذان ومفاهیم تخصصی قرآن و حفظ و قرائت برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد : در بخش فرهنگی طرح نشاط معنوی در 6 ماهه نخست امسال با اعزام 200 روحانی ومبلغ صورت گرفته و در دهه کرامت نیز از متولیان 25 امام‌زاده تجلیل به‌عمل آمد و برای نخستین بار درسال 93 ارزیابی و عملکرد خدام امام‌زادگان را داشتیم.
 
 صادقی با بیان اینکه ارزیابی و عملکرد پرسنل اداره اوقاف صورت گرفت و نیروهای مستعد برای ارتقاء در اداره شناسائی شدند، خاطرنشان کرد : در 6 ماهه نخست امسال در بخش اعتبارات، جذب اعتبارات خوبی را برای مساجد و اماکن متبرکه داشتیم که 3 میلیارد تومان برای جامعة‌المهدی اصفهان جذب شده است.
 
وی با اشاره به مهم‌ترین مأموریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در 6 ماهه دوم امسال بیان کرد : تحول اقتصادی در بخش موقوفات، تحول نیروی انسانی در اداره کل اوقاف، سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات مستعد برای سرمایه‌گذاری وسرمایه‌گذاری بر روی کلاس‌های طرح حفظ قرآن کریم از مهم‌ترین مأموریت این اداره در 6 ماهه دوم امسال است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد : بهره‌برداری از کاروانسرای عباسی در کوهپایه از دیگر مأموریت‌های مهم این اداره در ماه‌های باقی مانده از سال 93 است.
/2759/