رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان از اخذ 196 سند موقوفات از ابتدای سالجاری تاکنون در شهرستان بیرجند و درمیان خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان با بیان اینکه اخذ سند موقوفات سبب جلوگیری از موقوفه‌خواری و هرگونه تعرض به ملک موقوفه می‌شود، افزود : روسای ادارات و همکاران حقوقی و ثبتی در تلاش برای اخذ سند مالکیت موقوفات در شهرستان‌های تابع استان هستند.
 
وی به ضرورت اخذ سند مالکیت موقوفات و بقاع متبرکه اشاره و یادآور شد : اخذ سند مالکیت موقوفات نیازمند تلاش‌های ادارات اوقاف و ادارات ثبت املاک شهرستان‌های استان است.
 
خدائی با اشاره به آیات قران کریم وقف را یکی از مصادیق انفاق دانست و گفت : وقف نقش قابل توجهی در فرهنگ و تمدن اسلامی دارد لذا همه باید بدانند که امروز نظام اسلامی برای وقف ارج می نهد و در خصوص انجام نظر واقف حساس است.
 
وی شناسایی موقوفات را از دیگر برنامه‌های مهم و راهبردی اوقاف این شهرستان ذکر و یادآور شد : یکی از موضوعات مهم در جامعه که باید نسبت به آن برخورد شدیدی صورت گیرد برخورد با موقوفه‌خواری است که در این راستا 196سند مالکیت برای موقوفات شهرستان اخذ شد.
/2759/