عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت : بقاع متبرکه سراسر کشور بهترین محفل برای رشد فرهنگ و معنویت در جامعه است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، احمد آریایی‌نژاد ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت : شرایط نشان می دهد که شمار موقوفات پس از پيروزى انقلاب اسلامى افزايش چشمگيرى داشته است که از لحاظ نوع اهداف و نيات واقفان نيز حايز اهميت است.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انجام نیت واقفان در اکثر موارد در جهت رفع نيازهاى ضرورى جامعه اعم از نيازهاى فرهنگى، اقتصادى و اجتماعى بوده و مشکلى از مشکلات اساسى جامعه را حل کرده است، ادامه داد : به همين دليل از رسالت هاى مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ترويج اين حرکت خداپسندانه و مردم گرايانه است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم تحقق وقف های مشارکتی را کار بدیعی دانست و با بیان اینکه ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری کمک شایانی به وضع بهداشت و درمان کشور می کند ، اظهار کرد : این موضوع موجب شده باتوجه به محدودیت هایی که برای افراد وجود دارد ، امر مهم وقف در جامعه به رشد خود ادامه دهد.
 
وی عمل به نیت واقفان را فراتر از قانون عنوان و یک امر شرعی دانست و گفت : باید توجه داشت که شفاف سازی در اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور کمک مثبت و قابل توجهی در جلب نظر مردم به این امر خدا پسندانه می کند زیرا مردم باید آگاه تر نسبت به برکات وقف در جامعه شوند.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی کشورمان یک انقلاب فرهنگی بوده است ،‌ تصریح کرد : بقاع متبرکه و امامزادگان در سراسر کشور محفل خوبی برای رشد فرهنگ جامعه و رشد معنویت افراد است لذا وجود محصولات فرهنگی در کنار این مکان های مقدس می تواند به این موضوع کمک قابل توجهی کند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد سازمان اوقاف کشور در جهت معرفی اماکن مقدس کشورمان، خاطرنشان کرد : سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توانسته است در راستای سیاست های پیش بینی شده خوب گام بردارد.
/2759/