وزیر بهداشت گفت : امروز فرصت های بالقوه زیادی در جامعه وجود دارد که اگر توان بهره برداری از آنها را داشته باشیم می توانیم فرصتی را فراهم کنیم تا واقفان و خیرین قبل از سرمایه گذاری، با آرامش و آسایش سرمایه خود را جهت کمک به مردم نیازمند وقف کنند.
 

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در جلسه امضای تفاهم نامه سازمان اوقاف با امور خیریه کشور و وزارت بهداشت گفت: بدون شک در حوزه سلامت، مردم عزیز و مسلمان ایران از گذشته های دور در امور خیریه پیش قدم بودند و در زمینه های مختلف بهداشتی اماکنی را برای بهرمندی مردم وقف می کردند.
 
وی با بیان این که امروز نوع وقف نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: در حال حاضر فرصتی فراهم شده است که واقفین و خیرین در کمک به ساخت مراکز بهداشتی و بیمارستانی کمک نمایند و اماکنی را در اختیار مراکز آموزشی قرار دهند که حاصل آن تربیت افرادی برای پیشگیری و درمان مردم کشور باشد.
 
دکتر هاشمی با تاکید بر این که باید فرصت بیشتری برای سرمایه گذاری خیرین در حوزه سلامت فراهم شود، گفت: باید افراد را تشویق کرد تا در این حوزه سرمایه گذاری کنند و با این کار جهت کمک به مسائل بهداشت و درمان مردم پیش قدم شوند.
 
وزیر بهداشت با اشاره به حساسیت این وزارتخانه در اجرای صحیح سنت وقف خاطرنشان کرد: در زمینه وقف نهایت دقت را خواهیم کرد چرا که ما امانتدار هستیم و غیر از مسیری که واقف تعیین کرده است، قدمی برنخواهیم داشت.
 
وی افزود: معتقدیم هرکس صرفنظر از هرگونه اعتقاد و در هر دوره از حاکمیت هر گونه موقوفه ای را وقف کرد، در همان مسیری که وقف کرده است، استفاده شود و نام و نشانش در سردر آن موقوفه نصب شود و در این زمینه بسیار سختگیر هستیم.
 
دکتر هاشمی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم چه در قالب وقف جمعی و چه در قالب وقف فردی، ظرفیت های مناسبی را برای سرمایه گذاری خیرین ایجاد نماییم.
وی خطاب به رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اولویت هایی را در استانهای مختلف کشور مشخص و به این سازمان معرفی خواهیم کرد که علاقمندان بتوانند در این حوزه سرمایه گذاری نمایند.
 
گفتنی است، به منظور بهره برداری بهینه از امکانات، توانمندی ها و ظرفیت های مشترک در امر توسعه و ارتقاء سنت حسنه وقف در حوزه سلامت و اجرای طرح های عام المنفعه در این حوزه، صبح امروز تفاهم نامه ای بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.
 
براساس این تفاهم نامه که به امضای حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است، طرفین در جهت یکپارچه سازی مدیریت مراکز درمانی و بهداشتی موقوفه از طریق ساختارسازی، هدف گذاری و ارتقاء بهره وری موقوفات همکاری خواهند کرد.
/2759/