معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت :‌ نماز ظهر عاشورا فردا در 3 هزار و 250 امامزاده و بقعه کشور اقامه می‌شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی امسال در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) در 3250 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود، اظهارداشت: برنامه های مختلف و متعددی در این راستا در امامزادگان پیش بینی شده است که براین اساس در روز عاشورا که امسال مصادف با روز 13 آبان ، روز استکبار ستیزی شده ، توسط هیئت های عزاداری در امامزادگان ، شعار «هیهات منّا الذله» ، «مرگ برآمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر خواهند داد.
 
وی با بیان اینکه سنت حسنه هیئت های عزداری مبنی بر اقامه نماز ظهر عاشورا در اول وقت در امامزادگان اجرا می شود ، افزود : امسال این سنت حسنه همزمان با سایر دسته جات عزاداری کشور در امامزادگان اجرا می شود و همزمان در روز سه شنبه 13 آبان ، مصادف با روز عاشورای حسینی ، نماز ظهر عاشورا در 3 هزار و 250 امامزاده و بقعه متبرکه کشور اقامه خواهد شد.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه در روز عاشورا امامزادگان کشور میزبان عزاداران حسینی هستند، اضافه کرد : در طرح سوگواره بصیرت عاشورایی نماز ظهر عاشورا در امامزادگان بقعه‌های متبرکه، تکایا، هیئت‌های مذهبی، مساجد کشور به طور همزمان با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.
 
وی اشاره کرد: برگزاری نماز ظهر عاشورا، حرکت دسته‌‌ها و هیئت‌های مذهبی و عزاداری امام حسین(ع) در امامزادگان و بقعه‌های متبرکه، برگزاری مراسم سخنرانی مذهبی، مداحی، مدیحه سرایی، مرثیه سرایی، سینه زنی، تعزیه خوانی از برنامه های این طرح است.
 
حجت الاسلام شرفخانی خاطر نشان کرد: اطعام عزاداران امام حسین(ع) و زائران در امامزادگان و بقعه‌های متبرکه کشور، قرائت قرآن کریم و قرائت عاشورا در امامزادگان و بقعه‌های کشور، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این ایام است.
/2759/