معاون فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه هم اکنون که درعصرغیبت هستیم باید به نائب امام،یعنی ولایت مطلقه فقیه که همان ولایت رسول اکرم(ص)وولایت اهل بیت عصمت وطهارت(ع)است،لبیک بگوییم،افزود:لبیک گفتن به ولی فقیه به معنای پیروی مطلق ازایشان است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در همایش رهروان زینبی در زینبیه اعظم زنجان، به بیان برخی از اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا پرداخت و تصریح کرد: هدف اصلی آن امام بزرگوار از قیام کربلا، امر به معروف نبود، بلکه ایشان برای حفظ دین اسلام به روش امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) وقتی دیدند، در ظاهر حکومت، دین هست، ولی در باطن از دین خبری نیست، قیام کردند، افزود: حفظ دین مهم‌ترین هدف امام حسین (ع) از قیام بود.
 
وی با اشاره به اینکه غیرت دینی امام حسین (ع) موجب قیام کربلا شد، اضافه کرد: معرفت به امام و اصل ولایت یکی از درس‌های نهضت حسینی است و در روایات ائمه اطهار(ع) تاکید شده است که اگر فردی ولایت نداشته باشد، اعمال عبادی وی مقبول نخواهد شد.
 
حجت الاسلام شرفخانی با بیان مطالبی در خصوص عشق حضرت زینب (س) به امام حسین (ع)، تصریح کرد: حضرت زینب (س) به علت علاقه وافری که به امام حسین (ع) داشتند، در واقعه کربلا همه چیز خود را فدا کردند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهتمام حضرت زینب (س) در انجام اعمال عبادی، بیان کرد: ایشان همیشه نماز شب اقامه می‌کردند، حتی در واقعه کربلا که شرایط سختی حاکم بود، نیز ایشان نماز شب را ترک نکردند.
 
وی با اشاره به راهکارهای پیروی از امام حسین (ع) و همچنین نگهداشتن و حفظ و احیای دین، اضافه کرد: بانوان وظیفه خطیری در این راستا دارند، زیرا یکی از نشانه‌های آخرالزمان آن است که در این دوران، بانوانی هستند که از روی شهوت و هوس، لباس‌هایی بر تن می‌کنند که شایسته یک زن مسلمان نیست.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به عاقبت بد زنانی که به حجاب اسلامی توجهی ندارند، اظهار کرد: اسلام مانعی برای حضور بانوان در جامعه ندارد، ولی نظر اسلام این است که این حضور باید مبتنی بر شرایط اسلامی باشد.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون که در عصر غیبت هستیم باید به نائب امام، یعنی ولایت مطلقه فقیه که همان ولایت رسول اکرم (ص) و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، لبیک بگوییم، افزود: لبیک گفتن به ولی فقیه به معنای پیروی مطلق از ایشان است.
 
حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تبیین امر ولایت و همچنین ترویج سیره ائمه معصومان (ع)، بیان کرد: این سازمان در راستای ارتقای سطح بینش و معرفت مردم، با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان برنامه‌های متعددی اجرایی می‌کند.
/2759/