سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوط گفت : دو قطعه زمین در شهرستان شوط به ارزش 13 میلیارد و 280 میلیون ریال از سوی یک روحانی وقف شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی، اسماعیل اسکندرزاده ، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوط اظهار داشت: ابراهیم اسکندری از روحانیون این شهرستان همزمان با ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) دو قطعه زمین وقف کرد.
 
وی ارزش ریالی زمین های وقف شده را 13 میلیارد و 280 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: یک قطعه زمین به مساحت 190 مترمربع به ارزش یک میلیارد و 520 میلیون ریال و یک قطعه زمین به مساحت دو هزار و 352 مترمربع به ارزش 11 میلیارد و 760 میلیون ریال است.
 
اسکندرزاده گفت: قطعه زمین به مساحت 190 مترمربع برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی حضرت زینب (سلام الله علیها) و قطعه زمین دو هزار و 352 مترمربع برای احداث بوستان حضرت رقیه (سلام الله علیها) وقف شده است.
 
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شوط خاطرنشان کرد: بر اساس نیت واقف، عواید حاصل از آن موقوفات ضمن حفظ عین موقوفه صرف هزینه های روزانه مسجد شمس نبوت خلج عجم می شود.
 
اسکندرزاده گفت: علاوه بر این دو موقوفه، هشت موقوفه جدید به ارزش 15 میلیارد و 17 میلیون ریال در سالجاری به ثبت رسیده است.
 
وی گفت: در حال حاضر شهرستان شوط 195 موقوفه و 283 رقبه دارد که از این تعداد 125 رقبه منفعتی است.
/2759/