امام جمعه مینو دشت گفت : تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی وظیفه متولیان امامزادگان است.
 
به گزارش راسخون، حجت الاسلام "حسینی" امام جمعه مینودشت در امامزادگان محمد بن زید و محمد بن جعفر اظهار داشت : بقاع متبرکه یکی از ذخائر معنوی کشور محسوب می شود و برای کسانی که دسترسی به قبور ائمه معصومین ندارند زیارت این بقاع متبرکه اثر گذار است.
 
امام جمعه مینودشت ادامه داد : بقاع متبرکه بسیار عظیم الشان هستند و چه بسا بارها قبر امام حسین(ع) توسط دشمنان تخریب شد اما ارادت مردم به شهدای کربلا بیشتر شد و این نشان از عشق و علاقه مردم به ائمه اطهار و فرزندان آنان دارد.
 
حجت الاسلام حسینی افزود :بعضی ها دسترسی به نجف و کربلا ندارند پس بهترین مکان برای عرض ارادت و اعتقادات خود همین بقاع متبرکه هستند.
 
وی گفت : تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی وظیفه متولیان امامزادگان است و در سال های اخیر اوقاف گلستان متحول و تلاش مضاعف خود را در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مضاعف کرده است و این امر جای تقدیر و تشکر را دارد.
 
امام جمعه مینودشت جایگاه وقف را بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود : وقف احسانی ماندگار و چشمه ای جوشان است وبنده نیز تاکنون بیش از هفت خطبه از خطبه های نماز جمعه شهر مینودشت را به این مهم اختصاص داده ام.
/2759/