رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت : امسال در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط، 800 دانشجو پذیرفته شد که 500 نفر جذب این دانشگاه شدند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت االه دکتر عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هدف اصلی دانشگاه علوم و معارف آموزش است اما در زمینه پژوهش نیز فعال است، اظهارداشت : دانشگاه علوم و معارف پیشرفت های خوبی از جهات مختلف بدست آورده است.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون دانشگاه دارای 22 دانشکده است ، افزود : در حال حاضر 7 استان کشور برای احداث دانشکده جدید تقاضا داده اند.
 
آیت الله عابدی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت بسیاری از دانشگاهها در مقاطع مختلف خالی ماند ، گفت : بر خلاف همه دانشگاه ها ، دانشگاه علوم و معارف امسال به تعداد ظرفیت اعلام شده به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری دانشجو پذیرفت که بیش از ظرفیت خود بود.
 
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اضافه کرد : امسال در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط ، 800 دانشجو پذیرفته شد که 500 نفر جذب این دانشگاه شدند.
 
وی با بیان اینکه شاخص ترین اساتید برای هیات علمی این دانشگاه جذب شده اند ، گفت : هم اکنون 80 استاد تمام وقت و حدود 370 استاد مدعو در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
 
آیت الله عابدی با بیان اینکه در سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ، هشتمین همایش پژوهش های قرآنی با محوریت موضوع سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی برگزار شد ، افزود : در مجموع 700 مقاله به این همایش ارسال شد که باتوجه به اخذ مجوز علمی و پژوهشی برای مقالات برتر ، این همایش جایگاه ویژه ای بدست آورده است.
 
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سال تحصیلی 91-92 باتوجه به مشکل چاپ ، انتشارات بسیاری از دانشگاه ها تعطیل شد و در آن زمان دانشگاه علوم و معارف فاقد انتشارات بود ، افزود : انتشارات دانشگاه هم اکنون فعال شده است و 15 عنوان کتاب نیز منتشر کرده است و دو مجله علمی و پژوهشی و یک مجله علمی و ترویجی نیز توسط دانشگاه منتشر می شود.
 
وی در پایان با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه پاسخ به شبهات مطرح شده در زمینه قرآن در سرتاسر جهان نیز فعال است ، گفت : موضوعات و مطالب مطرح شده بعنوان موضوع پایان نامه به دانشجویان ارائه می شود و یا در قالب قرارداد پژوهشی توسط دانشگاه با پژوهشگران بررسی می شود.
/2759/