مدیر کل اوقاف مازندران امامزادگان را پرچمدار دین،دیانت، معنویت و انتقال دهنده اندیشه و افکار اهل بیت وتفکر عاشورایی هستند .
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده روز دوشنبه 19 آبان ماه در طرح مودت و طرح بصیرت عاشورایی و سوگواری شهادت حضرت ابا عبداله الحسین(ع)و یاران باوفایش در امامزاده سید زین العابدین(ع) شهرستان جویبار گفت:به برکت انقلاب ، امام و شهدا در انقلاب اسلامی ایران جایگاه آموزه های دینی و امامزادگان و بقاع متبرکه والا و دارای ارزش فراوانی است.
 
وی افزود : امامزادگان پرچمدار دین،دیانت و معنویت، انتقال دهنده اندیشه و افکار اهل بیت و تفکر عاشورایی هستند جایگاه ویژه ای در دین و مبانی دارند.
 
حجت الاسلام علیزاده با اشاره به فرمایش حضرت آیت اله جوادی آملی (حفظه اله) که "امامزادگان حق حیات بر گردن ما دارند" گفت: حیات دینی و مذهبی، حیات عاشورایی، حیات انقلابی ما مدیون اهل بیت و امامزادگان است.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران امامزادگان را نماد تقابل با ظلم، ستم، استکبار و ظلم ستیزی دانست و افزود:ملت بزرگ ایران این ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را از این بزرگواران آموخته است.
 
علیزاده با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) که " در کنار امامزادگان باید مردم در آرامش زندگی کنند و مقام معظم رهبری که "امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند" وظیفه همه مردم و مسئولین را بسیار سنگین دانست وگفت: همه باید برای اجرایی شدن این اوامر تلاش کنند و همه مردم مشارکت نمایند.
 
وی کار در امامزادگان را بسیار اثرگذار دانست و افزود: کسانی که در امامزادگان و بقفاع متبرکه حضور پیدا می کنند بیشتر از دیگر اماکن مذهبی است و در این اماکن هر انسانی با هر فکری و هر صنفی در امامزادگان حضور پیدا می کنند و این نشان دهنده ولایتمداری مردم جامعه ماست.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با اشاره به مشارکت مردم و بویژه خیرین گفت: در استان مازندران 200 پروژه امامزادگان و بقاع متبرکه در حال بازسازی است که بین 50 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و بیش از 45 میلیارد تومان هزینه شده است و بیشترین مساعت آن از سوی خیرین و ردم بوده است.
 
وی گفت: هر قدمی که در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی – قرآنی و معنوی و ساخت و ساز این اماکن برداشته شود بسیار ارزشمند و ماندگار است و هرکس در این میدان وارد شد احساس امنیت و آرامش می کند و این خدمت به قرآن دین و اسلام و ... است.
/2759/