معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هدف از تفاهم نامه سازمان اوقاف و وزارت بهداشت و درمان ، احیاء و ساماندهی مراکز درمانی وقفی است، گفت : 500 مرکز درمانی وقفی هم اکنون در کشور ثبت شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی حاتمی در نخستین نشست شورای راهبردی تفاهم نامه مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این شورا براساس تفاهم نامه مشترک تشکیل می شود، اظهارداشت : در حال حاضر 500 مرکز وقفی درمانی در کشور ثبت شده است که البته قطعا مجمع خیرین سلامت وزارت بهداشت نیز اطلاعاتی در این خصوص دارد که باید جمع بندی شود.
 
حجت الاسلام حاتمی تعمیق و گسترش روابط دو سازمان نسبت به ساماندهی و ایجاد موقوفات جدید در حوزه سلامت و درمان را از جمله اهداف این تفاهم نامه مشترک برشمرد و گفت : در دیدار مقام معظم رهبری با مدیران سازمان اوقاف، معظم له بر وقف در حوزه های جدید به ویژه حوزه سلامت تاکید کردند.
 
معاون اوقافی ، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : سازمان اوقاف با مشارکت وزارت بهداشت از محل فروش اوراق وقف ، احداث چندین بیمارستان و مرکز درمانی را پیش بینی کرده است.
/2759/