رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان از ثبت 25 فقره وقف جدید در شهرستان بیرجند و درمیان از ابتدای سالجاری خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی؛ حجت الاسلام دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بیرجند و درمیان افزود: خداوند در قرآن کریم همه مردم را به سبقت گرفتن در کارهای نیک و خیر تشویق می کند و به یقین وقف کردن اموال و دارایی ها مهم ترین و ماندگارترین انفاق و کارهای نیک است.
 
خدائی با بیان اینکه 25 فقره وقف جدید در شهرستان بیرجند و درمیان از ابتدای سالجاری ثبت شده است، افزود: نیات واقفین بیشتر در راستای عزاداری امام حسین(ع)، مصارف قرآنی، خیرات و مبرات مطلقه ،کمک به دانش آموزان بی بضاعت، توسعه و گسترش مسجد، مبلغین دینی ، روضه حضرت زهرا (س) و هزینه های جاری مساجد و غیره است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان خاطرنشان کرد: در یکی از این وقف ها ، سید علاء الدین سلیمانی یک قطعه زمین به مساحت300 مترمربع به همراه 70 اصله درخت زرشک و 4 فنجان آب از قنات و چشمه سار اراضی خوان درمیان را به ارزش 35 میلیون تومان با نیت عزاداری امام حسین (ع) در ظهر عاشورا وقف کرد.
 
وی با بیان اینکه علی محمد بیژائم، 24 فنجان آب از قنات جاری آیسک و 3 قطعه زمین کشاورزی و 30 درخت بادام را با نیت صرف و خرج فعالیت های قرآنی امامزادگان باقریه وقف نمود گفت: واقف نیک اندیش محمد ایمانی طبس، موقوفه ای به ارزش 50 میلیون تومان را با نیت برپایی کلاس های قرآنی و پرداخت هزینه های مسجد مولوی برقی وقف کرد.
 
حجت الاسلام خدائی با اشاره به اینکه احمد علی قربانی درمیان، زمینی به مساحت 50 مترمربع و به ارزش 10 میلیون تومان را جهت مسجد محمد رسول ا...(ص) وقف کرد، بیان داشت: نساء امینی نیز موقوفه ای را با نیت عزاداری در دهه اول محرم وقف کرد.
 
وی از وقف زمینی به متراژ 180 متر مربع در شهر گزیک جهت پرداخت هزینه های مسجد خلفای راشدین گزیک و امور فرهنگی و قرآنی خبر داد و گفت: این موقوفه توسط غلامرضا مرکی و با ارزش ، 70 میلیون تومان وقف شد.
 
خدائی بیان کرد: واقف نیک اندیش صغری فلاحی، 49 فنجان آب از اراضی روستای سعدآباد عربخانه را با نیت عزداری سید الشهدا(ع) و حضرت عباس(ع) و مقدار 20 فنجان آب و همچنین یک منزل مسکونی را با نیت کمک به فقرا و مساکین وقف نمود.
 
وی بیان کرد: پنج فنجان آب به همراه شش قطعه زمین مزروعی با نیت عزاداری و سوگواری در شب یا روز شهادت حضرت زهرا (س) در روستای گسک به ارزش 300 میلیون ریال وقف شد.
/2759/