قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح تحول موقوفات درمانی کشور به منظور ساماندهی موقوفات درمانی و ارائه خدمات بیشتر به مردم خبرداد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، عبدالرضا عابد ، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف ، سهم بالایی در ارائه خدمات درمانی به آحاد مختلف مردم دارد، افزود : به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف نسبت به اجرای امینانه نیات واقفین در حوزه بهداشت، درمان و سلامت، سازمان اوقاف در نظر دارد، به منظور ایجاد زیر ساخت های لازم در حوزه درمان، بهداشت و تحقیقات پزشکی نسبت به ساماندهی وضعیت موقوفات درمانی کشور و احیای رقبات آنها، طرح تحول موقوفات درمانی را به اجرا در آورد.
 
وی تاکید کرد: براساس این طرح معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس این سازمان، موظف به اجرای طرح تحول موقوفات درمانی کشور و رقبات وابسته به آن شده است.
 
عبدالرضا عابد افزود : طرح تحول موقوفات درمانی کشور و رقبات وابسته نیازمند جدیت و همکاری مجموعه های مرتبط و اخذ مشارکت از بخش خصوصی است.
 
عابد در پایان خاطرنشان کرد : مجموعه مدیران ستادی ، استانی و روسای ادارات شهرستانها و همکاران فعال در مجموعه بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور به منظور اجرایی شدن این طرح با معاونت اوقافی ، حقوقی و امور مجلس همکاری خواهند داشت.
 
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : ساخت دو بیمارستان تخصصی سرطان در استانهای تهران و فارس، مشارکت در ساخت بیمارستان ویژه سلول درمانی و ناباروری پژوهشگاه رویان در تهران و برنامه ریزی برای احداث بیمارستان ویژه سوانح سوختگی و همچنین بیماران اعصاب و روان و انعقاد تفاهم نامه مشترک با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات اخیر سازمان اوقاف در تحول موقوفات درمانی است.
/2759/