همایش نقش حوزه های علمیه در توسعه فرهنگ وقف با شعار «هر طلبه یک وقف» 16 آذر ماه با حضور استادان حوزه، علما و صاحب نظران در سالن دارالشفای قم برگزار می شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته بزرگداشت وقف، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام این خبر اظهار داشت: همایش نقش حوزه های علمیه در توسعه فرهنگ وقف، برای دومین سال با هدف تعامل و بررسی ابعاد همکاری های دو نهاد عظیم حوزه علمیه و سازمان اوقاف و به منظور ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف روز 16 آذر در سالن دارالشفای حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.
 
رئیس ستاد هفته بزرگداشت وقف افزود: به دلیل ارتباط گسترده حوزه های علمیه با سایر نقاط کشور و حضور مبلغین و برخورداری این نهاد مقدس از ابزارهای تبلیغی و اطلاع رسانی، این نهاد می تواند نقش موثر و مهمی را در ترویج فرهنگ وقف ایفا کند.
 
شرفخانی حضور سخنرانان برجسته و اساتید حوزه علمیه قم را در همایش نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ وقف مورد تاکید قرار داد و گفت: همایش نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ وقف با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری ، مدیر حوزه های علمیه کشور آغاز و در این مراسم از علما و روحانیان واقف تجلیل خواهد شد.
 
وی حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم را یادآور شد و تصریح کرد: در این همایش از روحانیون برجسته واقف و نویسنده در زمینه وقف با اهدای لوح سپاس تجلیل و مهمترین محورها و عرصه های مورد نیاز تبلیغی وقف در میان مردم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
به گفته معاون فرهنگ و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در همایش نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ وقف استادان سطوح عالی، مبلغان برجسته و مسئولان کشور حضور خواهند داشت و گزارش عملکرد سازمان اوقاف در زمینه اجرای نیات واقفان مرتبط با حوزه های علمیه به محضر علما و اندیشمندان ارائه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اساتید و علما به عنوان تاثیر گذاران در تبلیغ فرهنگ وقف مورد توجه هستند، افزود: در همایش وقف و حوزه های علمیه با شعار « هر طلبه یک وقف» چشم انداز فراروی تبیین می شود و همچنین در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با نگاه علمی و پژوهشی توجه ویژه ای خواهد شد.
 
شرفخانی با اشاره به پیشینه کمیته وقف در حوزه های علمیه گفت: کمیته وقف از زمان آغاز فعالیت خود، با سفر به استان ها و با حضور مدیران ارشد ستادی حوزه های علمیه و سازمان اوقاف و امورخیریه و همچنین مدیران استانی این دو مجموعه و با هدف ارتقاء تعاملات، جلسات گوناگونی را برگزار نموده است که آثار مثبت و ارزشمندی در پی داشته و توانسته در عرصه اقبال طلاب و علمای بلاد تاثیر بسزایی داشته باشد به گونه ای که در این مدت کوتاه، موقوفات قابل توجهی نیز برای حوزه های علمیه ایجاد شده است.
/2759/