معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح تحول موقوفات درمانی کشور به صورت آزمایشی در تهران و قم خبر داد و گفت : اجرای این طرح در تهران و قم به صورت آزمایشی آغاز شده است و کمتر از شش ماه اطلاعات آن جمع‌آوری می‌شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری هفته وقف، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف مبنی بر اجرای امینانه نیات واقفان اشاره و عنوان کرد : در حوزه بهداشت، درمان و سلامت، موقوفات متعددی وجود دارد که نیاز به ساماندهی به منظور بهره‌ وری بیشتر داردکه در این راستا طرح تحول موقوفات درمانی کشور و رقبات وابسته طراحی شد که برای اجرا نیاز به همکاری مجموعه‌های مرتبط دارد.
 
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد : تفاهم نامه‌‌ای که این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی و سازمان نظام پزشکی منعقد کرد ذیل همین طرح بوده است.
 
وی با بیان اینکه سازمان اوقاف بنا دارد به منظور ایجاد زیر ساخت های لازم در حوزه درمان، بهداشت و تحقیقات پزشکی نسبت به ساماندهی وضعیت موقوفات درمانی کشور و احیای رقبات آنها، طرح تحول موقوفات درمانی را به اجرا در آورد، تاکید کرد : براساس این طرح معاونت اوقافی ، حقوقی و امور مجلس ، موظف به اجرای طرح تحول موقوفات درمانی کشور و رقبات وابسته به آن شده است.
 
حجت‌الاسلام حاتمی با اشاره به شروع اجرای طرح تحول موقوفات درمانی کشور بیان کرد : در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری آمار و اطلاعات موقوفات حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های موقوفه و خیریه هستیم تا طرح ارتقای هر یک از آنها با همکاری مجموعه‌های تخصصی حوزه بهداشت و درمان و خیران آماده شود.
 
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه انتشار اوراق وقف را نیز در راستای اجرای طرح تحول موقوفات درمانی کشور دانست و گفت : ساخت دو بیمارستان تخصصی سرطان در استان‌های تهران و فارس، مشارکت در ساخت بیمارستان ویژه سلول درمانی و ناباروری پژوهشگاه رویان در تهران و برنامه ریزی برای احداث بیمارستان ویژه سوانح سوختگی و همچنین بیماران اعصاب و روان از اقدامات اخیر سازمان اوقاف در تحول موقوفات درمانی است.
 
وی از وجود 500 مرکز درمانی وقفی و خیریه در کشور خبر داد و گفت : برخی از این مراکز بیمارستان‌های بزرگی همچون نبی اکرم، نجمیه، فیروزآبادی، شفا یحیائیان و ... هستند.
 
وی ادامه داد : برخی از این موقوفات دارای رقبه هستند که باید احیا و درآمد آن در حوزه بهداشت و درمان ورود پیدا کند و برخی نیز فاقد رقبه هستند. اجرای این طرح در تهران و قم به صورت آزمایشی آغاز شده است و کمتر از شش ماه اطلاعات آن جمع‌آوری می‌شود.
/2759/