ویرایش عکس تیر 99

پخش فصل دوم سریال انیمیشن «فرزندان آفتاب» با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی از شبکه دوم سیما آغاز شد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، پخش فصل دوم سریال انیمیشن «فرزندان آفتاب» که نخستین مجموعه انیمیشن طویل با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی است، از شبکه دوم سیما آغاز شد.

پخش فصل اول این سریال که از تولیدات بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی است، در سال گذشته به اتمام رسید که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده توانست با استقبال و بازخورد خوبی از سوی کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنها روبرو شد.

بنابراین گزارش، در فصل دوم و فصل‌های آتی مجموعه «فرزندان آفتاب» به موضوعاتی مانند دفاع مقدس و موفقیت‌های علمی دانشجویی پس از انقلاب مثل جشنواره‌های خوارزمی و مسابقات روبوتیک و غیره پرداخته خواهد شد.

بر اساس همین گزارش با اینکه موضوع اصلی سری نخست مجموعه فرزندان آفتاب پیرامون حوادث انقلاب بوده و فاصله سنی مخاطب کودک و نوجوان امروز از این فضا، کار گروه نویسندگان و تولید را در طراحی روند داستان و ایجاد باورپذیری و همزاد پنداری برای مخاطب کمی سخت می‌کرد، اما خوشبختانه توانست مخاطبان خوبی پیدا کند و از آنجایی که تم اصلی سریال فرزندان آفتاب رشد و تلاش جمعی چند نوجوان در بستر زمانی از سال‌های 1350 تا سال‌های اخیر است، انتظار می‌رود این موفقیت در جذب مخاطب تکرار شود.

در مجموعه «فرزندان آفتاب» تم اصلی و بسیاری از داستان‌ها از وقایع تاریخی مستند و واقعی انتخاب شده و سعی شده تا با توجه به فضای انیمیشن و مخاطبان کودک و نوجوان، جذابیت‌های فرمی و دراماتیکی خاصی برای آن در نظر گرفته شود.

گفتنی است با توجه به اینکه اساساً روایت موضوعات واقعی و پیام محور برای کودکان و نوجوانان کار بسیار پیچیده و سختی است، لذا در این مجموعه سعی شده تا با استفاده از تجربه‌ها و دانش موجود در جهان  و با بهره‌گیری از حوزه ادبیات کودک، کار از نظر ساختار و فرم از کیفیت قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده و ارتباط مناسبی با مخاطبان برقرار کند.

مجموعه انیمیشن فرزندان آفتاب هر روز ساعت 15:30 از شبکه دو پخش می‌شود.
 

/117/