سحاب رحمت - ویژه تلفن همراه

«مقتل‏نگاري» تنها « تاريخ‏نويسي» نيست، ترسيم لحظه به لحظه‏ي يک واقعه‏ي عظيم انساني - اسلامي - است، که به انگيزه‏ي کشف تمام جوانب عقيدتي، عقيدتي، اخلاقي، سياسي و اجتماعي آن صورت مي‏گيرد.
«مقتل‏نگاري» ابزاري براي «انگيزش احساس‏ها» در راستاي بهره گيري‏هاي مورد نظر در«آيين شهيدان» است، آيينه‏اي براي تجسم بخشيدن به «صحنه‏هاي عشق و عرفاني» است که در زمان و مکاني خاص، و با اشخاص و شرايطي ويژه تحقق يافت تا سرمشقي براي همه‏ي آيندگان باشد.
«مقتل‏نگاري»وقايع‏نگاري محض نيست، تفسيري بر آيه‏هاي « ايمان» و «عشق» و « ايثار» است که بر آسمان بلند «عاشورا» و زمين قدسي«کربلا» تجلي يافت و پشتوانه‏اي عملي و عيني براي بقاي آيه‏هاي نوراني «قرآن» شد.
«مقتل‏نگاري» ارائه‏ي «شاهدي صريح و صميمي» براي اثبات «صدق و ثبات» سرداراني است که به فرمايش سالارشان«شهادت» را «سعادت» ديدند و «زندگي با ستمکاران» را جز«تباهي و خسران» نيافتند امام حسين عليه‏السلام: «اني لا اري الموت الا سعادة و الحياة مع الظالمين الا برما».
نخستين مقتل به زبان فارسي در قرن چهارم هجري توسط « ابوعلي محمد بلعمي» تأليف گرديد که ترجمه‏اي خلاصه شده از «تاريخ طبري» بود و به نام «تاريخ بلعمي» شهرت يافت. برگرفته از کتاب «ثارالله، خون حسين عليه‏السلام در رگهاي اسلام»، بخش مقتل‏نگاري..
کتابي که پيش رو داريد مقتلي به زبان فارسي، تأليف حجة الاسلام والمسلمين آقاي شيخ عباس اسماعيلي يزدي مي‏باشد که از امتيازاتي ويژه برخوردار بوده و مؤلف محترم در مقدمه به آنها اشاره نموده است.