سوگنامه کربلا - ویژه تلفن همراه

علي بن موسي بن جعفر معروف به «ابن طاوس» در سال 589 ه. ق در شهر دانشمند خيز و عالم‏پرور «حله» چشم به جهان گشود. ابن طاوس در آن شهر علم و اجتهاد رشد يافت و از محضر پدر بزرگوارش بهره کافي برد و همانطور که خود مي‏گويد: «پدر و نيز جد وي «ورام» بيشترين نفوذ را بر وي در سالهاي رشدش داشته‏اند و به او فضيلت، تقوي و تواضع را ياد داده‏اند.ابن طاوس در نسلهاي بعدي به عنوان«صاحب الکرامات»معروف شد.»
او خود از حوادث معجزه‏آسايي که برايش رخ داه مواردي را نقل مي‏کند. و نيز گزارش شده که با امام زمان (عج) در تماس مستقيم بوده است. گفته مي‏شود که علم به « اسم اعظم» به او اعطاء گرديد اما اجازه‏ي اينکه آن را به فرزندش بياموزد، داده نشد.
کتاب «لهوف»ابن طاوس اختصار و اشتهار را با هم جمع کرده و در نزد علماي برجسته شيعه جايگاه مهمي براي خودش باز کرده است به طوري که شهيد محراب آيت الله سيد محمد علي قاضي تبريزي مي‏فرمايد: «کتاب لهوف سيد ابن طاوس - رحمة الله عليه -، نقلياتش بسيار مورد اعتماد است و در ميان کتب مقاتل کتاب مقتلي به اندازه اعتبار و اعتماد به آن نمي‏رسد و در اطمينان بر آن کتاب در رديف اول کتب معتبره مقاتل قرار گرفته است» تحقيقي درباره اربعين« ص 8، چاپ تبريز..
رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه‏اي - مد ظله العالي - در خطبه‏هاي نماز جمعه تهران چندين مرتبه از روي همين کتاب مقتل ابن طاوس، ذکر مصيبت خوانده است و در نماز جمعه مورخ 18 / 2 / 77 مصادف با يازدهم ماه محرم 1419 ه. ق، چنين فرمودند: «من امروز مي‏خواهم از روز مقتل ابن طاوس که کتاب «لهوف» است چند جمله ذکر مصيبت کنم و چند صحنه از اين صحنه‏هاي عظيم را براي شماعزيزان بخوانم، البته اين مقتل بسيار معتبري است.»...